Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Coğrafya Öğretmenliği Lisans Diploması verilir.
Yeterlilik Düzeyi
Bu bir lisans programıdır. Tamamlayanlar öğretmenlik sıfatını elde etmektedir.
Programa Kabul Şartları
Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.
Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.
Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.
Uluslararası öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.
KKTC Vatandaşları ise, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve sınavda almış oldukları puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:
Kimlik Kartı Fotokopisi
Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı
12 adet vesikalık fotoğraf
ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.
Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.
Mezuniyet Koşulları ve Kurallar
Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.
Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Programın Bilgileri
Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi bünyesinde Coğrafya Öğretmenliği Bölümünün
amacı, hür ve objektif düşünen, ekonomik hayatın üretici bir bireyi olan, toplumsal ilişkiler kurabilen,
yeniliklere açık, milli çıkarları kişisel çıkarların üstünde tutan bireyler yetiştirmektir. Kıbrıs’ı, Türk
Dünyası’nı ve Dünya coğrafyasını tanıyan, doğal çevrenin özellikleri ile çevre-insan ilişkileri, nüfus Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi bünyesinde Coğrafya Öğretmenliği Bölümünün
amacı, hür ve objektif düşünen, ekonomik hayatın üretici bir bireyi olan, toplumsal ilişkiler kurabilen,
yeniliklere açık, milli çıkarları kişisel çıkarların üstünde tutan bireyler yetiştirmektir. Kıbrıs’ı, Türk
Dünyası’nı ve Dünya coğrafyasını tanıyan, doğal çevrenin özellikleri ile çevre-insan ilişkileri, nüfus dağılımı ve ekonomik faaliyetler arasında ilişki kurabilen, çağdaş ve modern coğrafya eğitimi almış,
kazandıkları bilgi ve becerileri doğal ve beşeri ortamın sorunları ve potansiyellerini değerlendirmede
kullanabilen,aynı zamanda nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlar. Bölüm bu amaçlarını
gerçekleştirme sürecinde konferans, seminer, sempozyum ve benzeri faaliyetlerle daha geniş
akademik çevrelere ulaşarak bilime ilgiyi artırma, coğrafyanın uygulama yönünü ön plana çıkararak
halkın doğal ortamdan rasyonel yararlanmasını sağlama bilime, evrensel değerlere katkıda bulunma
amacını da kendine ilke edinmiştir.
Program Kazanımları
1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek
2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek.
3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek.
4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek.
5 Coğrafyayla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmek ve bu bağlamda en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı
iletişim yeteneğine sahip olmak.
6 Coğrafyayla ilgili yeterli bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak ve bunları etkin bir biçimde
kullanabilmek.
7 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni
bilgiler oluşturabilme.
9 Alanı ile ilgili karĢılaĢılan sorunları araĢtırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
10 Coğrafya ile ilgili kuramsal bilgileri analiz eder.
11 Karar alma ve kararı uygulama becerisine sahiptir
12 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek.
13 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik
yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
15 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
16 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar.
17 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve
öğrenmesini yönlendirebilme.
18 Coğrafya ile ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.
19 Coğrafya ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
20 Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
21 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan
dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
22 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde
kullanabilme.
23 Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
24 Coğrafyanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
25 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal,
bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
26 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite
süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
27 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda
kullanabilme
28 Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
29 Çevre koruma, demokrasi, insan hakları gibi evrensel ve etik değerleri işine yansıtma
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
Mezunlar İçin İş Olanakları
Coğrafya Öğretmenliği lisans programından öğrenimlerini tamamlayarak lisans diploması
alanlar,Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca Coğrafi Bilgi Sistemi
(CBS), arazi kullanımı ve planlaması, haritalama, çevre analizi değerlendirilmesi, çevresel yönetim,
Ģehir ve bölge planlaması, Meteoroloji ĠĢleri Genel Müdürlüğü, MTA, DSĠ ve CBS programlarının
kullanıldığı kamu ve özel sektöre ait kurumlarda çalıĢabilirler.
Lisansüstü Programlara Erişim
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
Programın Yapısı
Coğrafya Öğretmenliği Bölümü Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan lisans programıdır. Derslerin %50’si alana derslerine, %33’ü meslek bilgisi derslerine, %17’si ise genel kültür derslerine ayrılmıştır. Program 240 AKTS’den oluşmaktadır.
Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE VERİLEN DERSLER | ||
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİ | Kampüs Oryantasyonu | YDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar. |
Kariyer planlaması | Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar. | |
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü
| Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar. | |
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER | Türk Dili I-II (Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II | Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir. |
Bilişim Teknolojileri | Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir. | |
Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve II | Bu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür. |
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
- Alana Uygun Temel Dersler
- Alana Uygun Dersler
- Alan içi Seçmeli Dersler
- Alan Dışı Seçmeli Dersler
DERS KODU | DERS ADI | KREDİ | AKTS | DERS SAATİ | LAB | UYGULAMA | ÖĞRENME OTURUMLARI | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PÇ | BP | D | O | ||||||||
1.YIL / 1. DÖNEM | CR 101 | COĞRAFYAYA GİRİŞ | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 |
CR 102 | GENEL KLİMATOLOJİ 1 | 2 | 4 | 2 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | |
CR 103 | JEOMORFOLOJİYE GİRİŞ | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 104 | HARİTA BİLGİSİ VE KARTOGRAFYA | 2 | 3 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 105 | BEŞERİ COĞRAFYA | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 106 | HİDROGRAFYA | 2 | 4 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
AİT 101 | ATATÜRK İNKILAP TARİHİ I | 2 | 2 | 2 | - | - | 0 | 2 | 0 | 2 | |
TUR 101 | TÜRKÇE I | 2 | 2 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 1 | |
ENG 101 | YABANCI DİL I | 3 | 3 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
1.YIL / 2. DÖNEM | CR 111 | COĞRAFYAYA GİRİŞ II | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 |
CR 112 | GENEL KLİMATOLOJİ II | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 113 | AKARSU JEOMORFOLOJİSİ | 2 | 4 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 114 | NÜFÜS VE YERLEŞME | 2 | 3 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 115 | GENEL FİZİKİ COĞRAFYA | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 2 | 0 | 2 | |
CR 116 | HİDROGRAFYA II | 2 | 4 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 1 | |
AİT 102 | ATATÜRK İNK.TARİHİ II | 2 | 2 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
ENG 102 | YABANCI DİL II | 3 | 3 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | |
TUR 102 | TÜRKÇE II | 2 | 2 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
0 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
2.YIL / 1. DÖNEM | CR 201 | KIBRIS FİZİKİ COĞRAFYASI | 2 | 2 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 |
CR 202 | KARST JEOMORFOLOJİSİ | 2 | 3 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 203 | DOĞAL KAYNAKLAR | 3 | 4 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | 2 | |
CR 204 | ASYA COĞRAFYASI | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 205 | BİTKİ COĞRAFYASI | 2 | 3 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 206 | EKOLOJİ VE ÇEVRE SORUNLARI | 2 | 3 | 2 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | |
CR 207 | TÜRK DÜNYASININ COĞRAFYASI | 3 | 3 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
COM 101 | BİLGİSAYAR I | 2 | 4 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | |||
0 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
2.YIL / 2. DÖNEM | CR 211 | ENERJİ KAYNAKLARI | 3 | 5 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 |
CR 212 | AVRUPA COĞRAFYASI | 3 | 4 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | 2 | |
CR 213 | KURAK VE YARI KURAK BÖL | 2 | 3 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 214 | ORTADOĞU COĞRAFYASI | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 215 | KIBRIŞ BEŞERİ COĞRAFYASI | 2 | 3 | 2 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 | |
CR 216 | TOPRAK COĞRAFYASI | 2 | 3 | 2 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 | |
COM 102 | BİLGİSAYAR II | 3 | 4 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | |||
ENG 202 | YABANCI DİL IV | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 2 | 0 | 3 | |
0 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
3.YIL / 1. DÖNEM | CR 301 | TÜRKİYE VE KIBRISIN İKLİMİ | 2 | 4 | 2 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 |
CR 302 | AFRİKA COĞRAFYASI | 3 | 5 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 303 | TURİZM COĞRAFYASI | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 | |
CR 304 | ZİRAAT COĞRAFYASI | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 | |
CR 306 | ARAZİ ÇALIŞMALARI I | 3 | 4 | 3 | - | - | 1 | 2 | 0 | 2 | |
CR 307 | TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASI | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 | |
CR 308 | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ I | 3 | 5 | 3 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 | |
3.YIL / 2. DÖNEM | CR 312 | UYGULAMALI KLİMATOLOJİ | 3 | 5 | 3 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 |
CR 313 | SİYASI COĞRAFYASI | 3 | 5 | 3 | - | - | 2 | 2 | 0 | 2 | |
CR 314 | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLER II | 3 | 6 | 3 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 | |
CR 315 | AMERİKA COĞRAFYASI | 3 | 4 | 3 | - | - | 1 | 2 | 1 | 1 | |
CR 316 | ARAZİ ÇALIŞMALARI II | 3 | 6 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 317 | KIYI JEOMORFOLOJİSİ | 3 | 4 | 3 | - | - | 1 | 2 | 1 | 2 | |
0 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
4.YIL / 1. DÖNEM | CR 401 | KENT BİLGİSİ SİSTEMLERİ I | 3 | 5 | 3 | - | - | 2 | 2 | 1 | 2 |
CR 402 | AFETLER COĞRAFYASI | 3 | 5 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | 2 | |
CR 403 | TÜRKİYE BEŞERİ COĞRAFYASI | 3 | 5 | 3 | - | - | 2 | 1 | 1 | 2 | |
CR 404 | OKYANUSYA COĞRAFYASI | 3 | 5 | 3 | - | - | 0 | 2 | 1 | 2 | |
CR 405 | COĞRAFYADA METODOLOJİ | 3 | 5 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 406 | HARİTA ANALİZLERİ | 3 | 5 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | 2 | |
4.YIL / 2. DÖNEM | CR 411 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE GİRİŞ | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 |
CR 412 | ÖĞRETİMDE PLAN VE DEĞ. | 3 | 4 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | |
CR 413 | GELİŞİM VE ÖĞRENME | 3 | 3 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 414 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 415 | OKUL DENEYİMİ I-II | 3 | 6 | 3 | - | 40 | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 416 | FİZİKİ VE BEŞERİ COĞ.UYG | 3 | 3 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 417 | KONUALANI DERS KİTABI | 3 | 4 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | |
CR 418 | KENT BİLGİ SİSTEMLERİ II | 3 | 2 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
5.YIL / 1. DÖNEM | CR 501 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL | 3 | 8 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 |
CR 502 | SINIF YÖNETİMİ | 3 | 8 | 3 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | |
CR 503 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II | 3 | 8 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
CR 504 | ŞEHİR COĞRAFYASI | 2 | 6 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 | |
5.YIL / 2. DÖNEM | CR 511 | REHBERLİK | 3 | 4 | 3 | - | - | 0 | 1 | 1 | 2 |
CR 512 | ÖĞRETMENLİK UYGULAM | 5 | 10 | 3 | 40 | 0 | 1 | 1 | 2 | ||
CR 513 | KIBRIS JEOPOLİTİĞİ | 3 | 8 | 3 | - | - | 0 | 2 | 0 | 2 | |
CR 514 | İLETİŞİM ( SEÇMELİ) | 2 | 8 | 2 | - | - | 0 | 1 | 1 | 1 |
PÇ: Problem Çözme BP: Bilgi Pekiştirici D: Düzeltici Ö: Öğretici
Ek Bilgiler
Herhangi bir engelinizden dolayı derslere erişim için desteğe ihtiyacı olan öğrencilere Engelsiz Destek Birimi yardımcı olmaktadır. [email protected]
Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma
YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.
Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:
NOT | HARF NOTU | KATSAYI | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49-00 | FF | 0.0 | F |
*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.
Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.
Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.
Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (Satisfactory Completion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (Successful Progress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not Successful Progress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (Never Attended) |
I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.
S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.
NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.
EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.
NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.
W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.
NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.
Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir
Mezuniyet Koşulları
Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;
- En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
- 00 (sıfır) üzerinden min 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
- 240 AKTS kredisi sağlamak için alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri tamamlamak zorundadır. Aksi takdirde, programdan mezun olma şartlarını yerine getirmiş sayılmayacaktır.
Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.
Program Şekli
Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Program Sorumlusu
Program Başkanı:
Doç. Dr. Şeeniz Şensoy
Atatürk Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi, Yakın Doğu Üniversites Kampüsü
Tel: +90 (392) 444 0 938, Dahili: 5510
E-posta: [email protected]
Değerlendirme Anketleri
Öz Değerlendirme Anketleri
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet Anketi
Mülakatlar