Kazanılan Derece
Türkçe Öğretmenliği Lisans derecesine sahip olunur.
Yeterlilik Düzeyi
Türkçe öğretmeniliği yeterliliklerine sahip olunur.
Programa Kabul Şartları
Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.
Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.
Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.
Uluslararası öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.
KKTC Vatandaşları ise, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve sınavda almış oldukları puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:
Kimlik Kartı Fotokopisi
Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı
12 adet vesikalık fotoğraf
ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.
Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.
Mezuniyet Koşulları ve Kurallar
Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.
Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Programın Bilgileri
Türkçe Öğretmenliği Bölümü Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır. Türkçe Öğretmenliği Bölümü Lisans Programı toplam 64 dersten oluşmaktadır; bu derslerin %50’si alan eğitimi derslerine, %30.64’ü meslek bilgisi derslerine, %20.31’i ise genel kültür derslerine ayrılmıştır. Program 149 kredi 240 AKTS’den oluşmaktadır.
Programın temel amacı 4 yıllık süre ile lisans düzeyinde Türkçe Öğretmenliği eğitimi vermektir. Eğitimin dili Türkçedir. Bunun yanında öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri açısından uygulamalı dersler de yapılmaktadır. Bu bölümü tercih eden öğrenci, üçüncü yarıyıldan itibaren, seçmeli dersler de alacaklardır.
Türkçe Öğretmenliği Bölümünün amacı çağın bilgi toplumuna uygun, bulunduğu çevreye kolaylıkla uyum sağlayabilen, yaratıcı, düşünen, eleştiren, kendini geliştirebilen ve düşüncelerini ifade edebilen, bireyleri yetiştirebilecek düzey ve kapasitede öğretmen/eğitimciler ve bu öğretmen/eğitimcilerin yetişmesine katkıda bulunacak olan bireyler yetiştirmektir.
Türkçe Öğretmenliği Bölümünün vizyonu ise evrensel değer ve kalite anlayışı ile eğitim veren, bilimsel araştırma ve yayınları ile önde gelen, ayrıca mezun ettiği öğrencileri ile Türkçenin eğitim ve öğretimine hizmet verecek nitelikli elemanlar yetiştiren bir bölüm olarak tanınmaktır.
Türkçeye ait yazılı ve sözlü ürünlerinin taşıdığı emsalsiz kıymeti özümsemiş, bu ürünlerin gelenekten geleceğe naklinde üzerine düşen sorumluluğun farkında olan eğitimciler yetiştirmektir. Bununla birlikte program, Türkçe eğitiminde ortaya çıkan sorunları bilimsel araştırmalarla belirleyen ve bu sorunların giderilmesine katkı koyan eğitimcilerin yetişmesine de önem vermektedir.
Türkçe eğitimi alanında öğrenciler, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında staj yaparlar. Öğrenciler eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak deneyim kazanırlar. Öğrenciler, okul hakkında, Türkçe öğretmenleri hakkında, okulda yapılan Türkçe öğretim programlarının uygulanması hakkında bilgi edinirler. Türkçe öğretmeninin ders anlatımını gözlemlerler, düzeyine ilişkin yaptıkları performansın değerlendirmesini yaparlar. Yapılan bu uygulamalar; bir öğretmen adayının okulda nasıl olması gerektiği, konuşması, öğretmenlerle iletişimi ve kendilerini geliştirmeleri, becerilerini olumlu yönde kazanmalarına yardımcı olmaktadır.
Stajyerlik programı boyunca öğrencilerin sorumlulukları arasında ziyaret ettikleri okulun idareci ve öğretmenleri ile uyum içinde olmak, programlanmış bütün aktivitelere zamanında katılmak, okul alanında oldukları zaman bir öğretmene yakışır şekilde giyinmek ve davranmak, yükümlülüklerini yerine getiremeyecek durumlarda danışmanlarını ve rehber öğretmenlerini önceden bilgilendirmesi bulunmaktadır. Bu sorumlulukları yerine getirmeyip stajyerlik boyunca uygunsuz bir şekilde davranan öğrenciler, stajyerlik programını bir dönem/ yıl daha tekrarlamak zorunda kalacaklardır.
Programdan mezun olan öğrenciler Türkçe Öğretmeni unvanı alırlar. Mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’nın KPSS sınavı sonrasında, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ile Türkiye Cumhuriyeti devlet okullarında ve özel okullarda Türkçe öğretmenliği yapabilme imkânına sahiptirler. Ayrıca yurt dışında Türk çocuklarının eğitiminde ve yabancılara Türkçe öğretiminde de görev alabilmektedirler. Bununla birlikte Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan yüksek lisans ve doktora programlarına ayrıca Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde yüksek lisans ve doktoraya devam eden öğrencilerimiz üniversitelerde öğretim elemanı olarak da görev alabilmektedirler.
Eğitim Öğretim Yöntemleri, öğrencilerin bireysel çalışabilmeleri, yaşam boyu öğrenmeye devam etmeleri, gözlem yapabilme, başkasına öğretebilme, öğrencinin gereksinimlerine uygun eğitim programları ve ortamları hazırlayabilme, edindikleri bu bilgileri sunabilme, eleştirel düşünebilme, takım çalışmalarında aktif görev alabilme, teknolojiden etkin yararlanabilme gibi becerilerini arttırmayı hedefleyecek şekilde seçilmektedir. Öğretim elemanları verdikleri derslerin içerikleri doğrultusunda her ders için uygun değerlendirmeler yaparak, öğrencilerin başarı durumları hakkında karar vermektedirler. Bu değerlendirme yazılı sınav, sunum, portfolyo, rapor veya proje üzerinden yapılabilir. Bu değerlendirmeler kendi içerisinde farklı ağırlıklarda hesaplanmaktadır.
Program Kazanımları
- Türkçenin çeşitli lehçe, şive ve ağızlarının farkında olur ve ayırt edebilirler.
- Ortaokul Türkçe ders programlarının alan bilgilerine, kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere; bu alan bilgileri ile kazanımlara ve içeriğe en uygun öğretim yöntem ve tekniklerine; ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Ortaokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
- Yabancılara Türkçe öğretimi alanında yaklaşım, yöntem ve teknikleri bilir ve uygular.
- Türkçede kelime yapısı, kökler ve ekler konusu etrafında gerekli çözümlemeleri yapar. Anlam veya görevleri bakımından kelimeleri gruplandırır; bu bağlamda isimler, sıfatlar, zamirler, zarflar, edatlar, bağlaçlar, ünlemler, fiiller etrafında metne dayalı çalışmalar gerçekleştirir.
- Edebi türler ve edebi akımlar hakkında bilgi edinip metin çözümlemeleri yapabilir.
- Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu, işleyişi, Atatürk ilke ve inkılapları konusundaki bilgiye sahiptirler.
- Türk dilini tarihsel gelişim içinde açıklar.
- Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır.
- Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma yöntem ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir.
- Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, hazır bulunuşluklarını, çevre olanaklarını ve ders programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar; eğitim ortamlarını düzenler; eğitim teknolojilerini etkili kullanır; uygun materyaller geliştirir; öğrenme-öğretme stratejilerini, yöntem ve tekniklerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır ve çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
- Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
- Toplumun ya da okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder ya da takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Etkili öğrenme öğretme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme modelleri geliştirir.
- Disiplin içi veya disiplinler arası ekiplerde veya bireysel projelerde çalışabilir.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek Millî Eğitim Bakanlığının düzenlediği hizmet içi eğitim etkinliklerine ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde meslek örgütleri, üniversiteler ve diğer okulların da programlarına ve etkinliklerine katılarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
- Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.
- Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.
- Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.
- Ortaokulun içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür; kültürün, sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular.
- Türkçe öğretmeni olarak dış görünüm, tutum ve davranışları yanında sanat, spor ve kültürel yeterlikleri ile topluma örnek olur.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
- Ana dilini doğru kullanarak düşünce, görüş, duygu ve olguları hem sözlü hem de yazılı olarak ifade eder.
- İş, günlük hayat ve iletişim için bilgi iletişim teknolojilerini güvenli ve eleştirel biçimde kullanır.
- Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
- Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
- Türkçe öğretmeni olarak demokrasi, insan hakları ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve ilgili yasa, yönetmelik ve yönetsel metinlere uygun davranır.
- Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini bilir ve uygular.
- Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- Türkçe öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
- Türk dilinin tarihi süreç içerisinde geçirdiği değişimler hakkında bilgi sahibi olurlar.
- Yaratıcı drama, kısa hikâye ve roman gibi edebi eserler yardımıyla dil becerilerini geliştirirler.
- Mesleki gelişimine yönelik doğru ve güzel yazmayı öğrenirler.
- Türk Edebiyatının geçirdiği süreçler hakkında bilgi sahibi olurlar.
- Türk tarihi ve kültürü hakkında bilgi sahibi olurlar.
Yaratıcı ve eleştirel düşünceyi öğrenirler.
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
Alana Uygun Temel Dersler | AK T S | A. Dil Yeterliliği | B.Türkçe Öğretim Süreçlerini Planlama ve Düzenleme | C. Öğrencilerin Dil Becerilerini Geliştirme | D. Dil Gelişimini İzleme ve Değerlendirme | E. Okul, Aile ve Toplumla İşbirliği Yapma | F. Mesleki gelişim sağlama | G. Öğrenme Yetkinliği | H. Genel Kültür | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alana Uygun Dersler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alan içi Seçmeli Dersler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alan Dışı Seçmeli Dersler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS KODU | DERS ADI | A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | B6 | C1 | C2 | C3 | C4 | C5 | C6 | D1 | D2 | D3 | D4 | D5 | E1 | E2 | E3 | E4 | E5 | F1 | F2 | F3 | F4 | F5 | F6 | G1 | G2 | G3 | G4 | G5 | G6 | H1 | H2 | H3 | H4 | H5 | ||||||||||
1. YIL / 1. DÖNEM
1. YIL / 2. DÖNEM | AEF109 | Eğitime Giriş | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AİT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİL101 | Bilişim Teknolojileri | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İNG101 | Yabancı Dil I | 3 | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KAM100 | Kampüse Uyum ve Oryantasyon | 2 | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA105 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları I | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA111 | Osmanlı Türkçesi I | 4 | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA113 | Türk Dil Bilgisi I | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||
TUR101 | Türk Dili I | 2 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. YIL / 2. DÖNEM | AEF104 | Eğitim Psikolojisi | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF113 | Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AİT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İNG102 | Yabancı Dil II | 3 | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KAR100 | Kariyer Planlama | 2 | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA106 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları II | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA112 | Osmanlı Türkçesi II | 5 | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA114 | Türk Dil Bilgisi II | 5 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||
TUR103 | Türk Dili II | 2 | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KTK100 | Kıbrıs Tarihi ve Kültürü | 2 | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. YIL / 1. DÖNEM | AEF203 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF228 | Öğretim Teknolojileri | 5 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||
TEA217 | Dil Eğitiminin Temel Kavramları | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA203 | Türk Halk Edebiyatı I | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA205 | Eski Türk Edebiyatı I | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA207 | Yeni Türk Edebiyatı I | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA211 | Türk Dil Bilgisi III | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||
TEA215 | Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. YIL / 2. DÖNEM | AEF206 | Eğitimde Araştıma Yöntemleri | 4 | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA222 | Türkçenin Güncel Sorunları (GK. SEÇ.1) | 4 | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF456 | Karakter ve Değer Eğitimi (MB. SEÇ.1) | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA204 | Türk Halk Edebiyatı II | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA206 | Eski Türk Edebiyatı II | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA208 | Yeni Türk Edebiyatı II | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA218 | Türkçe Öğretim Programları | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA220 | Türk Dil Bilgisi IV | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||
3.YIL / 1. DÖNEM | AEF305 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF451 | Karşılaştırmalı Eğitim (MB. SEÇ. 3.) | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF467 | Kişilerarası İletişim ve İşbirliği (MB. SEÇ.2) | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA307 | Dünya Edebiyatı | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA313 | Dinleme Eğitimi | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA315 | Çocuk Edebiyatı | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA317 | Ses Eğitimi ve Diksiyon (AE. SEÇ.1) | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA319 | Okuma Eğitimi | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. YIL / 2. DÖNEM | AEF312 | Sınıf Yönetimi | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF361 | Girişimcilik ve Liderlik | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF468 | Yaşam Boyu Öğrenme (MB. SEÇ. 4) | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA314 | Konuşma Eğitimi | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA316 | Yazma Eğitimi | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA320 | Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı (AE. SEÇ.2) | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA322 | Yabancılara Türkçe Öğretimi | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||
TEA324 | Geleneksel Türk Sanatları (GK. SEÇ.2) | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. YIL / 1. DÖNEM | AEF411 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 4 | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF466 | Eleştirel ve Analitik Düşünme (MB.SEÇ.5) | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA401 | Tiyatro ve Drama Uygulamaları | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA405 | Öğretmenlik Uygulaması I | 10 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||
TEA409 | Kültür ve Dil | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA417 | İlk Okuma Yazma Öğretimi (AE. SEÇ.3) | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. YIL / 2. DÖNEM | AEF412 | Okullarda Rehberlik | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF469 | Çokkültürlü Eğitim ve Öğretim (MB- SEÇ.6) | 4 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF470 | Öğrenme Güçlüğü | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA408 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri (AE. SEÇ.4) | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA410 | Öğretmenlik Uygulaması II | 10 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | |||||||||||||||||||||||||||||||
TEA412 | Metin Eleştirisi | 3 | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ü | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEA418 | Metindilbilim | 3 | ü | ü | ü | ü |
Mezunlar İçin İş Olanakları
Türkçe Öğretmenliği Lisans programından mezun olanlar, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ile Türkiye Cumhuriyeti devlet okullarında ve özel okullarda Türkçe öğretmenliği yapabilme imkânına sahiptirler. Ayrıca yurt dışında Türk çocuklarının eğitiminde ve yabancılara Türkçe öğretiminde de görev alabilmektedirler. Bununla birlikte gereklilikleri yerine getirmelerinin ardından (yüksek lisans ve doktora) üniversitelerde öğretim elemanı olarak da görev alabilmektedirler.
Lisansüstü Programlara Erişim
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
Programın Yapısı
Öğrencilerin Türkçe Öğretmenliği programını tamamlama süresi ortalama olarak 8 dönemdir. Programa ilk kez yerleşen öğrencilerin programı tamamlama süresi 8 dönem iken ikinci üniversite olarak yerleşen ya da DGS ile gelen öğrencilerin programı tamamlama süresi en az 5 dönemdir. Her dönemi zamanında geçebilmek için her öğrencinin dönem sonu not ortalamasının GPA 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Bölümlerde eğitimlerine devam edebilmek için öğrencilerin dönem sonunda en az aşağıdaki dönem sonu not ortalamalarını tutturmaları gerekmektedir.
Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE VERİLEN DERSLER | ||
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİ | Kampüs Oryantasyonu | YDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar. |
Kariyer planlaması | Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar. | |
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü | Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar. | |
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER | Türk Dili I-II(Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II | Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir. |
Bilişim Teknolojileri | Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir. | |
Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve II | Bu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür. |
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
1. Yarıyıl-GÜZ | |||||||
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | A | S | |
AEF109 | MB | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AİT101 | GK | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
BİL101 | GK | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
İNG101 | GK | Yabancı Dil I | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
KAM100 | GK | Kampüse Uyum ve Oryantasyon | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
TEA105 | AE | Edebiyat Bilgi ve Kuramları I | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA111 | AE | Osmanlı Türkçesi I | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA113 | AE | Türk Dil Bilgisi I | 2 | 0 | 2 | 5 | 2 |
TUR101 | GK | Türk Dili I | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
TOPLAM | 20 | 0 | 20 | 28 | 20 | ||
2. Yarıyıl-BAHAR | |||||||
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | A | S | |
AEF104 | MB | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF113 | MB | Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AİT102 | GK | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
İNG102 | GK | Yabancı Dil II | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
KAR100 | GK | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
TEA106 | AE | Edebiyat Bilgi ve Kuramları II | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA112 | AE | Osmanlı Türkçesi II | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA114 | AE | Türk Dil Bilgisi II | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TUR102 | GK | Türk Dili II | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
KTK100 | GK | Kıbrıs Kültürü ve Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
TOPLAM | 17 | 0 | 17 | 30 | 17 | ||
3. Yarıyıl-GÜZ | |||||||
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | A | S | |
AEF203 | MB | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF228 | AE | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 5 | 2 |
TEA217 | AE | Dil Eğitiminin Temel Kavramları | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA203 | AE | Türk Halk Edebiyatı I | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
TEA205 | AE | Eski Türk Edebiyatı I | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA207 | AE | Yeni Türk Edebiyatı I | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA211 | GK | Türk Dil Bilgisi III | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA215 | AE | Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TOPLAM | 18 | 0 | 18 | 30 | 18 | ||
4. Yarıyıl-BAHAR | |||||||
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | A | S | |
AEF206 | MB | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF352 | GK | Genel Kültür Seçmeli 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF456 | MB | Meslek Bilgisi Seçmeli 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA204 | AE | Türk Halk Edebiyatı II | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA206 | AE | Eski Türk Edebiyatı II | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA208 | AE | Yeni Türk Edebiyatı II | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA218 | AE | Türkçe Öğretim Programları | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA220 | AE | Türk Dil Bilgisi IV | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TOPLAM | 19 | 0 | 19 | 30 | 19 | ||
5. Yarıyıl-GÜZ | |||||||
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | A | S | |
AEF305 | MB | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF451 | MB | Meslek Bilgisi Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF467 | MB | Meslek Bilgisi Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA307 | AE | Dünya Edebiyatı | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA313 | AE | Dinleme Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA315 | AE | Çocuk Edebiyatı | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA317 | AE | Alan Eğitimi Seçmeli 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA319 | AE | Okuma Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TOPLAM | 19 | 0 | 19 | 30 | 19 | ||
6. Yarıyıl-BAHAR | |||||||
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | A | S | |
AEF312 | MB | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF361 | GK | Genel Kültür Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF468 | MB | Meslek Bilgisi Seçmeli 4 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA314 | AE | Konuşma Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA316 | AE | Yazma Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA320 | AE | Alan Eğitimi Seçmeli 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA322 | AE | Yabancılara Türkçe Öğretimi | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA324 | GK | Genel Kültür Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TOPLAM | 19 | 0 | 19 | 30 | 19 | ||
7. Yarıyıl-GÜZ | |||||||
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | A | S | |
AEF411 | MB | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF466 | MB | Meslek Bilgisi Seçmeli 5 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TEA401 | AE | Tiyatro ve Drama Uygulamaları | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA405 | MB | Öğretmenlik Uygulaması I | 2 | 6 | 5 | 10 | 8 |
TEA409 | AE | Kültür ve Dil | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 |
TEA417 | AE | Alan Eğitimi Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
TOPLAM | 14 | 6 | 17 | 30 | 20 | ||
8. Yarıyıl-BAHAR | |||||||
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | A | S | |
AEF412 | MB | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF469 | MB | Meslek Bilgisi Seçmeli 6 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AEF470 | MB | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA408 | AE | Alan Eğitimi Seçmeli 4 | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA410 | MB | Öğretmenlik Uygulaması II | 2 | 6 | 5 | 10 | 8 |
TEA412 | AE | Metin Eleştirisi | 2 | 0 | 2 | 3 | 2 |
TEA418 | AE | Metin dil bilim | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 |
TOPLAM | 15 | 6 | 18 | 30 | 21 |
Ek Bilgiler
Yatay Geçiş Koşulları
Genel Koşullar:
Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçişler hariç, önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, yıllık öğretim yapan önlisans programlarının ilk iki yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Üniversite içinde aynı diploma programlarında kontenjan sınırlaması olmaksızın yatay geçiş yapılabilir. ÖSYM birinci basamak sınavı ile yükseköğretim kurumlarına yerleşen adaylar, birinci basamak sınavı ile öğrenci kabul eden programlara başvurabilirler. Yatay geçiş başvurusu yapacak olan adayların kayıt dondurma hariç, giriş yılına göre bulunmaları gereken sınıfa başvurmaları ve öğretim planlarındaki tüm dersleri, uygulamaları ve stajları alarak başarmış olmaları gerekir. Yurtdışından yatay geçiş yapacak adaylar, öğrenim görmekte oldukları ülkeler ve üniversiteler için ayrı kontenjan belirlenmiş olması halinde sadece bu kontenjanlara başvuru yapabilirler. Diğer kontenjanlara başvuru yapılamaz. Kayıt dondurmuş olmak yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
Yurtiçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş Başvuru Koşulları:
Kurumlar arası yatay geçiş için başvuran adayların; Başvuru sırasında eşdeğer bir Yükseköğretim kurumunda aynı düzeyde eşdeğer bir diploma programına kayıtlı olması, Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı hariç önlisans programları için en az bir, yıllık öğretim yapan önlisans programları ile lisans programları için en az iki yarıyılı tamamlamış olması, Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması, Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00 veya 100 üzerinden 60 olması, bendindeki başarı şartını sağlayamayan adayların merkezi yerleştirme puanının geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olması, Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için (İkinci Üniversite kapsamında sınavsız giriş hariç), öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden 80 veya üzeri olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği üniversitenin diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir. ÖSYS ile öğrenci alan diploma programlarından özel yetenek sınavı ile öğrenci alınan diploma programına geçişlerde diğer şartların yanı sıra yapılacak olan özel yetenek sınavında başarılı olma şartı aranır.
Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuru Koşulları:
Kurum içi yatay geçiş başvuran adayların; Başvuru sırasında eşdeğer düzeyde bir diploma programına kayıtlı olması, lisans programında (Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı hariç) en az iki yarıyılı tamamlamış olması, Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması, Kayıt dondurma haricinde yarıyıl/yıl kaybının olmaması, Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde fakat farklı merkezi yerleştirme puan türü ile öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması, Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00 olması, Yetenek sınavı ile öğrenci alan diploma programlarına kurum içi yatay geçişlerde diğer şartların yanı sıra yetenek sınavında da başarılı olması gerekir.
Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Yatay Geçiş Başvuru Koşulları
Yurt dışı yükseköğretim kurumlarından yatay geçiş için başvuran adayların;Yurt dışında öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmış olması, Kayıtlı olduğu programın yatay geçiş için başvurduğu önlisans veya lisans diploma programına eşdeğerliğinin ilgili fakülte/yüksekokul tarafından kabul edilmesi ve kayıtlı olduğu programda önlisans için en az bir (yıllık öğretim yapan programlarda en az iki), lisans için en az iki yarıyılı tamamlamış olması, Yurtdışında yükseköğretime başlayan öğrencilerin geçiş başvurularının değerlendirilmesinde kullanılacak olan, ÖSYM tarafından yapılan sınavlardaki asgari puanlar ile bunlara eşdeğerliği kabul edilen sınavlar ve puanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilir. Adayların, yatay geçiş başvurusu yapabilmeleri için belirlenen puan ve şartları taşımaları ve gerekli belgelere sahip olması, Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00; 100 üzerinden 60 veya ilgili birim yetkili kurullarınca kabul edilen eşdeğer puana sahip olması, Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması gerekir.
Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma
YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.
Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:
NOT | HARF NOTU | KATSAYI | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49-00 | FF | 0.0 | F |
*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.
Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.
Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.
Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (Satisfactory Completion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (Successful Progress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not Successful Progress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (Never Attended) |
I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.
S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.
NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.
EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.
NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.
W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.
NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.
Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir
Mezuniyet Koşulları
Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;
- En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
- 4,00 üzerinden min 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
- 240 AKTS kredisi sağlamak için alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri tamamlamak zorundadır. Aksi takdirde, programdan mezun olma şartlarını yerine getirmiş sayılmayacaktır.
Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.
Program Şekli
Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Program Sorumlusu
Prof. Dr. Mustafa Yeniasır
Fen Edebiyat Fakültesi /Atatürk Eğitim Fakültesi, Yakın Doğu Bulvarı, PK:99138 Lefkoşa/KKTC Mersin 10 – Türkiye Tel: +90 (392) 444 938
E-posta: [email protected]
Değerlendirme Anketleri
Öz Değerlendirme Anketleri
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet Anketi
Mülakatlar