Program Bilgi Paketi
Kazanılan Derece

Tarih Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.

Yeterlilik Düzeyi

Tarih Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören öğrenciler Tarih öğretmeni olarak yetişmektedir.

Programa Kabul Şartları

Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.

Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.

Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.

Uluslararası öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.

KKTC Vatandaşları ise, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve sınavda almış oldukları puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:

Kimlik Kartı Fotokopisi

Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı

12 adet vesikalık fotoğraf

ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.

Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.

Mezuniyet Koşulları ve Kurallar

Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.

Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi

Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Programın Bilgileri

Tarih Öğretmenliği Bölümü lisans programı, bölüm öğrencilerini tarihçilik kavramları ve metodları ile tanıştırırken, onlara çağdaş dünyayı tarihsel bir bakış açısı ile değerlendirebilecekleri bir donanım kazandırmayı aynı zamanda öğretmenlik meslek bilgisi nitelikleri ile donanmış insan gücünü yetiştirmeyi amaçlar. Lisans programının coğrafi odağını Doğu Akdeniz tarihinin sosyal, ekonomik, politik, kültürel boyutları oluşturur. Osmanlı ve Türk Tarihi programın ana eksenidir. Gerek bu bölgenin tarihine, gerekse Asya ve Avrupa tarihine karşılaştırmalı ve disiplinlerarası yaklaşımlar Tarih Bölümü lisans programını zenginleştirmektedir. Ayrıca yürütülecek programla anayasal düzeni koruyucu, milli birlik ve beraberliği sağlayıcı, Atatürkçü düşünce ile Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda, ulusal kültür ve değerlerin etrafında, bütünleştirici yönde eğitim-öğretim yapmak ve bilimsel faaliyetlerde bulunmak, kültür eserlerimizi tanıtacak, geçmişteki olayların ışığı altında günümüzdeki gelişmeleri değerlendirecek, geleceğe ışık tutacak, gerçekçi yorum yapabilecek ve ilgili bilgileri gençlere aktarabilecek elemanlar yetiştirmek bölümün temel amaçları arasındadır. Bölüm bu amaçlarını gerçekleştirme sürecinde konferans, seminer, sempozyum ve benzeri faaliyetlerle tarihle ilgili bir halk bilinçlendirme amacını da kendine ilke edinmiştir.

Program Kazanımları
Yeterlik AlanıAlt Yeterlilikler
A.Tarih YeterliliğiA1. Tarihi etkin ve doğru bir şekilde kullanabilmeA2. Tarih ile ilgili dünyadaki gelişmelerinden haberdar olmaA3. Sınıf içerisinde Tarih eğitimini  doğru kullanabilmeA4. Tarih araştırmalarını  etkin ve doğru bir şekilde kullanabilmeA5. Bir yabancı dili etkin ve doğru bir şekilde kullanabilmeA6. Teknolojiyi etkin ve verimli kullanabilme
Tarih Alanına İlişkin YeterliliklerB. Tarih Öğretim Süreçlerini Planlama ve DüzenlemeB1. Tarih öğretimine uygun planlama yapabilmeB2. Tarih öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilmeB3. Tarih öğretim sürecine uygun materyaller ve kaynaklar üretebilme ve kullanabilmeB4. Tarih öğretim sürecine uygun yöntem ve teknikleri kullanabilmeB5. Tarih öğretiminde teknolojik kaynakları ve arşiv kaynaklarını kullanabilmeB6.tarih öğretimine yardımcı en az bir dili etkin ve doğru bir şek,lde kullanabilme.
C. Öğrencilerin Tarih Becerilerini GeliştirmeC1. Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

 

C2. Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırC3. Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir.

 

C4. Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir.C5. Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.C6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
D. Tarih Gelişimini İzleme ve DeğerlendirmeD1. Tarih öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilmeD2. Tarih öğretiminde ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilmeD3. Öğrencilerin tarih bilgi  gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlama ve geri bildirim sağlayabilmeD4. Öğrencilerin tarihsel düşünce gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmeD5.Güncel ölçme ve  değerlendirme yaklaşımlarını kullanarak değerlendirme yapabilme. 
E. Okul, Aile ve Toplumla İşbirliği YapmaE1. Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.E2. Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyarE3. Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla iş birliği yapabilmeE4. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

 

E5. Okul-toplum ilişkilerini geliştirmede yardımcı olmaE6. Alanı ile ilgili toplumu aydınlatacak etkinliklerde görev alabilir.
F. Mesleki gelişim sağlamaF1. Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.

 

F2. Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.

 

F3. Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.F4. Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.

 

F5. Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.F6. İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme
G. Öğrenme YetkinliğiG1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,

 

G2. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

 

G3. Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.G4. Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirirG5. Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.

 

G6. İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir.
H. Genel KültürH1. Kamuyu bulunduğu bölgenin tarihi geçmişi hakkında bilgilendirecek bilgi donanımına sahiptir.

 

H2. Tarih alanının gerektirdiği oranda bilgisayar donanımına sahiptir. Çağdaş bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

 

H3. Yapacağı çalışmalar sonucu elde edeceği bilgi ve yaklaşımların paylaşımında toplumsal, insanî, bilimsel ve milli değerleri gözetir.

 

H4. Genel kültür ve tarihte yardımcı bilimlerle ilgili, güncel bilgileri içeren kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerilere sahiptir. Bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.H5. Milli ve evrensel değerleri kavramış, Atatürk ilkelerine bağlı yeni bilgi ve fikirlere açıktır.

 

H6. İnsanlık tarihini, temel insanî değerleri ve demokrasiyi tanıyıp tanıtacak ve yayacak donanıma sahiptir.
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
Alana Uygun Temel DerslerAKTSA. Tarih  YeterliliğiB. Tarih Öğretim Süreçlerini Planlama ve DüzenlemeC. Öğrencilerin Tarih Becerilerini GeliştirmeD. Tarih Gelişimini İzleme ve DeğerlendirmeE. Okul, Aile ve Toplumla İşbirliği YapmaF. Tarih alanında mesleki gelişim sağlamaG. Öğrenme YetkinliğiH. Genel Kültür
Alana Uygun Dersler
Alan içi Seçmeli Dersler
Alan Dışı Seçmeli Dersler
 DERS KODUDERS ADIA1A2A3 

A

4

A5A

6

B1B2B3B4B5B6C1C2 

C

3

C4C5C6D1D2 

D3

D

4

D5E1E2E3E4E

5

E

6

F1F2F3F4 

F5

F

6

G1G2G3G4 

G5

G

6

H1H2H3H4H5 

H

6

1.      YIL / 1. DÖNEMAEF109EĞİTİME GİRİŞ5         
THO102Tarih Metodolojisi ve Kaynak Bilgisi5       
THO103Türk Tarihine Giriş I5           
THO104İlkçağ Tarih ve Medeniyeti (Antik Yunan-Roma-Mısır)5        
BİL101BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ4           
TUR 101Türkçe I: Yazılı Anlatım2                    
İNG101İngilizce I2                    
AİT-101Atatürk İlke ve İnkılâpları I2         
1.      YIL / 2. DÖNEMAEF104EĞİTİM PSİKOLOJİSİ4        
AEF113EĞİTİM FELSEFESİ VE SOSYOLOJİSİ4                     
THO 112Ortaçağ Avrupa Tarih ve Medeniyeti8       
THO 113Türk Tarihine Giriş II2           
THO 114İslâm Tarihi ve Medeniyeti2        
TAR 115İlkçağ Tarih ve Medeniyeti II2          
TUR 102Türkçe II: Sözlü Anlatım2                    
KAR100KARİYER PLANLAMA2                                             
ING 102İngilizce II2                    
AİT-102Atatürk İlke ve İnkılâpları II2         
2.      YIL / 1. DÖNEMTHO 201Osmanlı Türkçesi I4        
THO202Yeniçağ Avrupa Tarihi ve Medeniyeti4      
THO203Osmanlı Tarihi (1299-1451) I4        
THO 204Uygarlık Tarihi I3        
THO205Selçuklular ve Anadolu Beylikleri Tarihi I4       
AEF228ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ4         
AEF203ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ4                
AEF252TÜRK İŞARET DİLİ4          
YIL /2,. DÖNEMTHO 211Osmanlı Arşiv Vesikaları II4        
THO 212Yakınçağ Avrupa Tarihi ve Medeniyeti3      
THO213Osmanlı Tarihi (1451-1520) II4        
THO 214Uygarlık Tarihi II4        
THO 215Selçuklular ve Anadolu Beylikleri Tarihi II4      
AEF361GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK4        
AEF362BİLGİ MEDYA VE TEKNOLOJİ4                
AEF469YAŞAM BOYU ÖĞRENME4          
3. YIL / 1. DÖNEMAEF305EĞTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME4           
THO303Osmanlı Tarihi (1520-1789) III3       
THO 304Osmanlı Devlet Teşkilatı I4            
THO305Türk Dünyası Tarihi4         
THO306Kıbrıs Tarihi I4            
AEF451KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM4              
THO321Roma ve Bizans Tarihi(Seçmeli)3                   
Tho307Bilim Tarihi VE FELSEFESİ(Seçmeli)4                   
3. YIL / 2. DÖNEMAEF312SINIF YÖNETİMİ4           
AEF361GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK4           
TAR 313Osmanlı Tarihi (1520-1789) IV3       
              
THO31520. yy Türk Dünyası Tarihi4         
THO316Kıbrıs Tarihi II3            
THO322ROMA VE BİZANS TARİHİ  (Seçmeli)4              
AEF469 ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM (Seçmeli)4                   
THO317AMERİKA TARİHİ(Seçmeli)4                   
4. YIL / 1. DÖNEMTHO 401ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I10          
THO402TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ3         
THO 403TÜRK EĞİTİM TARİHİ (SEC)3           
THO 404Osmanlı Devleti İktisat Tarihi3          
THO 405Osmanlı Devletinde Yenileşme Hareketleri3         
AEF411ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA(SEÇ)4                                               
AEF466ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE YARATICI PROBLEM ÇÖZME4                                               
  3                                               
4. YIL / 2. DÖNEMTHO411ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II10                                               
AEF412OKULLARDA REHBERLİK4                                               
AEF456KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ(SEÇ)4                                               
THO412TÜRKİYE SİYASİ PARTİLERİ(SEC)4                                               
THO414ARKEOLOJİ(SEÇ)4                                               
AEF470ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ4                                               
TOPLAM AKTS KREDİSİ       
Mezunlar İçin İş Olanakları

Tarih Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; arşiv, müze, kütüphane gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Lisansüstü Programlara Erişim

Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.

Programın Yapısı

Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır. Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Lisans Programı toplam 60 dersten oluşmaktadır; bu derslerin %50’si alan eğitimi derslerine, %30’u meslek bilgisi derslerine, %20’si ise genel kültür derslerine ayrılmıştır. Program 158 kredi 240 AKTS’den oluşmaktadır.

Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE VERİLEN DERSLER
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİKampüs OryantasyonuYDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar.
Kariyer planlamasıÖğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar.
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar.
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLERTürk Dili I-II(Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II

Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir.
Bilişim TeknolojileriBu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir.
Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve IIBu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür.
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
AE/MB/GKDers koduDers AdıTUKrediAKTSSAE/MB/GKDers koduDers AdıTUKrediAKTSS
GKAİT 101Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 120222GKAİT 102Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 220222
GKİNG 101Yabancı Dil 130323GKİNG 102Yabancı Dil 230223
GKTUR 101Türk Dili 120222GKTUR 102Türk Dili 230222
GKBİL 101Bilişim Teknolojileri30343GKKAR 100Kariyer Planlama00020
AETHO102Tarih Metodolojisi Ve Kaynak Bilgisi30352AETHO113Türk Tarihine Giriş 230342
AETHO103Türk Tarihine Giriş I30352AETHO112Orta Çağ Avrupa Tarih Ve Medeniyeti30352
AETHO104İlk Çağ Tarih Ve Medeniyeti30352AETHO114İslam Tarih Ve Medeniyeti30352
MBAEF109Eğitime Giriş30352MBAEF104Eğitim Psikolojisi30342
        MBAEF113Eğitim Felsefesi Ve Sosyolojisi30342
                
Toplam220223018Toplam230213017
  2. Sınıf Güz       2. Sınıf Bahar     
AE/MB/GKDers koduDers AdıTUKrediAKTSSAE/MB/GKDers koduDers AdıTUKrediAKTSS
MBAEF228Öğretim Teknolojileri20252MBAEF206Eğitimde Araştirma Yöntemleri20242
MBAEF203Öğretim Ilke Ve Yöntemleri20242GKAEF362Bilgi Medya Ve Teknoloji Okuryazarliği20242
AETHO202Yeni Çağ Avrupa Tarih Ve Medeniyeti30342MB1AEF468Yaşam Boyu Öğrenme(Seç)20242
AETHO205Büyük Selçuklu Tarihi Ve Medeniyeti30332AETHO211Osmanli Türkçesi 230342
AETHO203Osmanli  Tarihi I30332AETHO212Yakin Çağ Avrupa Ve Dünya Tarihi30332
AETHO204Uygarlik Tarihi I30342AETHO213Osmanli Tarihi 230342
AETHO201Osmanli Türkçesi 130332AETHO214Uygarlik Tarihi Ii30332
GK1AEF352Türk Işaret Dili30342AETHO215Türkiye Selçuklu Devleti Ve Medeniyeti30342
Toplam220223016Toplam210213016
       
  3. Sınıf Güz       3. Sınıf Bahar     
AE/MB/GKDers koduDers AdıTUKrediAKTSSAE/MB/GKDers koduDers AdıTUKrediAKTSS
MBAEF305Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme20242GKAEF361Girişimcilik Ve Liderlik20242
MB2AEF451Karşilaştirmali Eğitim(Sec)20242MBAEF312Sinif Yönetimi20242
AE1THO321Roma Ve Biznas Tarihi (Seç)30332MB1AEF469Çok Kültürlü Eğitim Ve Öğretim(Seç)20242
AETHO303Osmanli Tarihi 330332AETHO 316Kibris Tarihi 230332
AETHO304Osmanli Devlet Teşkilati I30342AE2THO 322Roma Ve Bizans Tarihi 2(Sec)30342
AETHO305Türk Dünyasi Tarihi30342AETHO313Osmanli Tarihi 430332
AETHO306Kibris Tarihi 130342AETHO31520.Yy Türk Dünyasi Tarihi30342
GK2THO307Bilim Tarihi Ve Felsefesi(Sec)30342GK3THO317Amerika Tarihi(Sec)30342
Toplam220223016Toplam210213016
  4. Sınıf Güz       4. Sınıf Bahar     
AE/MB/GKDers koduDers AdıTUKrediAKTSSAE/MB/GKDers koduDers AdıTUKrediAKTSS
MBTHO401Öğretmenlik Uygulamasi I265108MBTHO411Öğretmenlik Uygulamasi Ii265108
MB3AEF411Özel Eğitim Ve Kaynaştirma(Sec)20242MBAEF412Okullarda Rehberlik20242
MBAEF466Eleştirel Düşünme Ve Yaratici Problem Çözme20242MB 4AEF456Karakter Ve Değer Eğitimi(Seç)20242
AETHO404Osmanli Devleti Iktisat Tarihi30332AETHO 412Türkiye Siyasi Partilerisec)30342
AETHO402Türkiye Cumhuriyeti Tarihi30332AETHO415Tarih Felsefesi30342
AETHO403Türk Eğitim Tarihi(Sec)30332AETHO414Arkeoloji(Sec)30342
AETHO405Tarih Ders Kitabi Incelemesi(Sec)30332MBAEFÖğrenme Güçlüğü30242
                
 Toplam186213020  186203420
Ek Bilgiler

Yatay Geçiş Koşulları

Genel Koşullar:

Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçişler hariç, önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, yıllık öğretim yapan önlisans programlarının ilk iki yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Üniversite içinde aynı diploma programlarında kontenjan sınırlaması olmaksızın yatay geçiş yapılabilir. ÖSYM birinci basamak sınavı ile yükseköğretim kurumlarına yerleşen adaylar, birinci basamak sınavı ile öğrenci kabul eden programlara başvurabilirler. Yatay geçiş başvurusu yapacak olan adayların kayıt dondurma hariç, giriş yılına göre bulunmaları gereken sınıfa başvurmaları ve öğretim planlarındaki tüm dersleri, uygulamaları ve stajları alarak başarmış olmaları gerekir. Yurtdışından yatay geçiş yapacak adaylar, öğrenim görmekte oldukları ülkeler ve üniversiteler için ayrı kontenjan belirlenmiş olması halinde sadece bu kontenjanlara başvuru yapabilirler. Diğer kontenjanlara başvuru yapılamaz. Kayıt dondurmuş olmak yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.

 

Yurtiçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş Başvuru Koşulları:

Kurumlar arası yatay geçiş için başvuran adayların; Başvuru sırasında eşdeğer bir Yükseköğretim kurumunda aynı düzeyde eşdeğer bir diploma programına kayıtlı olması,             Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı hariç önlisans programları için en az bir, yıllık öğretim yapan önlisans programları ile lisans programları için en az iki yarıyılı tamamlamış olması,             Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması,   Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00 veya 100 üzerinden 60 olması, bendindeki başarı şartını sağlayamayan adayların merkezi yerleştirme puanının geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olması, Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için (İkinci Üniversite kapsamında sınavsız giriş hariç), öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden 80 veya üzeri olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği üniversitenin diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir. ÖSYS ile öğrenci alan diploma programlarından özel yetenek sınavı ile öğrenci alınan diploma programına geçişlerde diğer şartların yanı sıra yapılacak olan özel yetenek sınavında başarılı olma şartı aranır.

 

Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuru Koşulları:

Kurum içi yatay geçiş başvuran adayların; Başvuru sırasında eşdeğer düzeyde bir diploma programına kayıtlı olması, lisans programında (Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı hariç) en az iki yarıyılı tamamlamış olması, Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması,            Kayıt dondurma haricinde yarıyıl/yıl kaybının olmaması, Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde fakat farklı merkezi yerleştirme puan türü ile öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması, Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00 olması, Yetenek sınavı ile öğrenci alan diploma programlarına kurum içi yatay geçişlerde diğer şartların yanı sıra yetenek sınavında da başarılı olması gerekir.

 

Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Yatay Geçiş Başvuru Koşulları

Yurt dışı yükseköğretim kurumlarından yatay geçiş için başvuran adayların;Yurt dışında öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmış olması, Kayıtlı olduğu programın yatay geçiş için başvurduğu önlisans veya lisans diploma programına eşdeğerliğinin ilgili fakülte/yüksekokul tarafından kabul edilmesi ve kayıtlı olduğu programda önlisans için en az bir (yıllık öğretim yapan programlarda en az iki), lisans için en az iki yarıyılı tamamlamış olması, Yurtdışında yükseköğretime başlayan öğrencilerin geçiş başvurularının değerlendirilmesinde kullanılacak olan, ÖSYM tarafından yapılan sınavlardaki asgari puanlar ile bunlara eşdeğerliği kabul edilen sınavlar ve puanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilir. Adayların, yatay geçiş başvurusu yapabilmeleri için belirlenen puan ve şartları taşımaları ve gerekli belgelere sahip olması, Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00; 100 üzerinden 60 veya ilgili birim yetkili kurullarınca kabul edilen eşdeğer puana sahip olması, Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması  gerekir.

Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma

YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.

Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:

 

 

NOTHARF NOTUKATSAYIAKTS NOTU
90-100AA4.0A
85-89BA3.5B*
80-84BB3.0B*
75-79CB2.5C*
70-74CC2.0C*
60-69DC1.5D
50-59DD1.0E
49-00FF0.0F

*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.

 

Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.

Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.

Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:

ITamamlanmamış (Incomplete)
SYeterli (Satisfactory Completion)
UYetersiz (Unsatisfactory
PYeterli İlerleme (Successful Progress)
NPYetersiz İlerleme (Not Successful Progress)
EXMuaf (Exempt)
NIDahil Edilmemiş (Not included)
WDersten Çekilmiş (Withdrawal)
NADevamsız (Never Attended)

 

I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.

S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.

U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.

NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.

EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.

NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.

W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.

NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.

Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir

Mezuniyet Koşulları

Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;

  • En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
  • 4, 00 üzerinden min 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
  • 240 AKTS kredisi sağlamak için alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri tamamlamak zorundadır. Aksi takdirde, programdan mezun olma şartlarını yerine getirmiş sayılmayacaktır.

Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.

Program Şekli

Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Program Sorumlusu

Prof.  Dr. Ali Eftal Özkul

Fen Edebiyat Fakültesi/Atatürk Eğitim Fakültesi, Yakın Doğu Bulvarı, PK:99138 Lefkoşa/KKTC Mersin 10 – Türkiye Tel: +90 (392) 444 0 938

E-posta: alieftal.ozkul@neu.edu.tr

Değerlendirme Anketleri

Öz Değerlendirme Anketleri

Mezuniyet Anketi

Memnuniyet Anketi

Mülakatlar