Kazanılan Derece
Tarih Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Yeterlilik Düzeyi
Tarih Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören öğrenciler Tarih öğretmeni olarak yetişmektedir.
Programa Kabul Şartları
Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.
Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.
Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.
Uluslararası öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.
KKTC Vatandaşları ise, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve sınavda almış oldukları puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:
Kimlik Kartı Fotokopisi
Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı
12 adet vesikalık fotoğraf
ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.
Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.
Mezuniyet Koşulları ve Kurallar
Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.
Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Programın Bilgileri
Tarih Öğretmenliği Bölümü lisans programı, bölüm öğrencilerini tarihçilik kavramları ve metodları ile tanıştırırken, onlara çağdaş dünyayı tarihsel bir bakış açısı ile değerlendirebilecekleri bir donanım kazandırmayı aynı zamanda öğretmenlik meslek bilgisi nitelikleri ile donanmış insan gücünü yetiştirmeyi amaçlar. Lisans programının coğrafi odağını Doğu Akdeniz tarihinin sosyal, ekonomik, politik, kültürel boyutları oluşturur. Osmanlı ve Türk Tarihi programın ana eksenidir. Gerek bu bölgenin tarihine, gerekse Asya ve Avrupa tarihine karşılaştırmalı ve disiplinlerarası yaklaşımlar Tarih Bölümü lisans programını zenginleştirmektedir. Ayrıca yürütülecek programla anayasal düzeni koruyucu, milli birlik ve beraberliği sağlayıcı, Atatürkçü düşünce ile Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda, ulusal kültür ve değerlerin etrafında, bütünleştirici yönde eğitim-öğretim yapmak ve bilimsel faaliyetlerde bulunmak, kültür eserlerimizi tanıtacak, geçmişteki olayların ışığı altında günümüzdeki gelişmeleri değerlendirecek, geleceğe ışık tutacak, gerçekçi yorum yapabilecek ve ilgili bilgileri gençlere aktarabilecek elemanlar yetiştirmek bölümün temel amaçları arasındadır. Bölüm bu amaçlarını gerçekleştirme sürecinde konferans, seminer, sempozyum ve benzeri faaliyetlerle tarihle ilgili bir halk bilinçlendirme amacını da kendine ilke edinmiştir.
Program Kazanımları
Yeterlik Alanı | Alt Yeterlilikler | ||||||
A.Tarih Yeterliliği | A1. Tarihi etkin ve doğru bir şekilde kullanabilme | A2. Tarih ile ilgili dünyadaki gelişmelerinden haberdar olma | A3. Sınıf içerisinde Tarih eğitimini doğru kullanabilme | A4. Tarih araştırmalarını etkin ve doğru bir şekilde kullanabilme | A5. Bir yabancı dili etkin ve doğru bir şekilde kullanabilme | A6. Teknolojiyi etkin ve verimli kullanabilme | |
Tarih Alanına İlişkin Yeterlilikler | B. Tarih Öğretim Süreçlerini Planlama ve Düzenleme | B1. Tarih öğretimine uygun planlama yapabilme | B2. Tarih öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme | B3. Tarih öğretim sürecine uygun materyaller ve kaynaklar üretebilme ve kullanabilme | B4. Tarih öğretim sürecine uygun yöntem ve teknikleri kullanabilme | B5. Tarih öğretiminde teknolojik kaynakları ve arşiv kaynaklarını kullanabilme | B6.tarih öğretimine yardımcı en az bir dili etkin ve doğru bir şek,lde kullanabilme. |
C. Öğrencilerin Tarih Becerilerini Geliştirme | C1. Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
| C2. Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | C3. Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir.
| C4. Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir. | C5. Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. | C6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |
D. Tarih Gelişimini İzleme ve Değerlendirme | D1. Tarih öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme | D2. Tarih öğretiminde ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilme | D3. Öğrencilerin tarih bilgi gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlama ve geri bildirim sağlayabilme | D4. Öğrencilerin tarihsel düşünce gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilme | D5.Güncel ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanarak değerlendirme yapabilme. | ||
E. Okul, Aile ve Toplumla İşbirliği Yapma | E1. Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | E2. Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar | E3. Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla iş birliği yapabilme | E4. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
| E5. Okul-toplum ilişkilerini geliştirmede yardımcı olma | E6. Alanı ile ilgili toplumu aydınlatacak etkinliklerde görev alabilir. | |
F. Mesleki gelişim sağlama | F1. Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
| F2. Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
| F3. Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | F4. Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
| F5. Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | F6. İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme | |
G. Öğrenme Yetkinliği | G1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
| G2. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
| G3. Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | G4. Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | G5. Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
| G6. İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. | |
H. Genel Kültür | H1. Kamuyu bulunduğu bölgenin tarihi geçmişi hakkında bilgilendirecek bilgi donanımına sahiptir.
| H2. Tarih alanının gerektirdiği oranda bilgisayar donanımına sahiptir. Çağdaş bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
| H3. Yapacağı çalışmalar sonucu elde edeceği bilgi ve yaklaşımların paylaşımında toplumsal, insanî, bilimsel ve milli değerleri gözetir.
| H4. Genel kültür ve tarihte yardımcı bilimlerle ilgili, güncel bilgileri içeren kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerilere sahiptir. Bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | H5. Milli ve evrensel değerleri kavramış, Atatürk ilkelerine bağlı yeni bilgi ve fikirlere açıktır.
| H6. İnsanlık tarihini, temel insanî değerleri ve demokrasiyi tanıyıp tanıtacak ve yayacak donanıma sahiptir. |
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
Alana Uygun Temel Dersler | AKTS | A. Tarih Yeterliliği | B. Tarih Öğretim Süreçlerini Planlama ve Düzenleme | C. Öğrencilerin Tarih Becerilerini Geliştirme | D. Tarih Gelişimini İzleme ve Değerlendirme | E. Okul, Aile ve Toplumla İşbirliği Yapma | F. Tarih alanında mesleki gelişim sağlama | G. Öğrenme Yetkinliği | H. Genel Kültür | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alana Uygun Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alan içi Seçmeli Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alan Dışı Seçmeli Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS KODU | DERS ADI | A1 | A2 | A3 | A 4 | A5 | A 6 | B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | B6 | C1 | C2 | C 3 | C4 | C5 | C6 | D1 | D2 | D3 | D 4 | D5 | E1 | E2 | E3 | E4 | E 5 | E 6 | F1 | F2 | F3 | F4 | F5 | F 6 | G1 | G2 | G3 | G4 | G5 | G 6 | H1 | H2 | H3 | H4 | H5 | H 6 | |||||||||||
1. YIL / 1. DÖNEM | AEF109 | EĞİTİME GİRİŞ | 5 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||
THO102 | Tarih Metodolojisi ve Kaynak Bilgisi | 5 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
THO103 | Türk Tarihine Giriş I | 5 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||
THO104 | İlkçağ Tarih ve Medeniyeti (Antik Yunan-Roma-Mısır) | 5 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||
BİL101 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||
TUR 101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | 2 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İNG101 | İngilizce I | 2 | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AİT-101 | Atatürk İlke ve İnkılâpları I | 2 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
1. YIL / 2. DÖNEM | AEF104 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||
AEF113 | EĞİTİM FELSEFESİ VE SOSYOLOJİSİ | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||
THO 112 | Ortaçağ Avrupa Tarih ve Medeniyeti | 8 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
THO 113 | Türk Tarihine Giriş II | 2 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||
THO 114 | İslâm Tarihi ve Medeniyeti | 2 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||
TAR 115 | İlkçağ Tarih ve Medeniyeti II | 2 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||
TUR 102 | Türkçe II: Sözlü Anlatım | 2 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KAR100 | KARİYER PLANLAMA | 2 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ING 102 | İngilizce II | 2 | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AİT-102 | Atatürk İlke ve İnkılâpları II | 2 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
2. YIL / 1. DÖNEM | THO 201 | Osmanlı Türkçesi I | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||
THO202 | Yeniçağ Avrupa Tarihi ve Medeniyeti | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
THO203 | Osmanlı Tarihi (1299-1451) I | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
THO 204 | Uygarlık Tarihi I | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||
THO205 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri Tarihi I | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
AEF228 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
AEF203 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF252 | TÜRK İŞARET DİLİ | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YIL /2,. DÖNEM | THO 211 | Osmanlı Arşiv Vesikaları II | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||
THO 212 | Yakınçağ Avrupa Tarihi ve Medeniyeti | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
THO213 | Osmanlı Tarihi (1451-1520) II | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
THO 214 | Uygarlık Tarihi II | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||
THO 215 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri Tarihi II | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
AEF361 | GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
AEF362 | BİLGİ MEDYA VE TEKNOLOJİ | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF469 | YAŞAM BOYU ÖĞRENME | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3. YIL / 1. DÖNEM | AEF305 | EĞTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
THO303 | Osmanlı Tarihi (1520-1789) III | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||
THO 304 | Osmanlı Devlet Teşkilatı I | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
THO305 | Türk Dünyası Tarihi | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
THO306 | Kıbrıs Tarihi I | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF451 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THO321 | Roma ve Bizans Tarihi(Seçmeli) | 3 | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tho307 | Bilim Tarihi VE FELSEFESİ(Seçmeli) | 4 | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. YIL / 2. DÖNEM | AEF312 | SINIF YÖNETİMİ | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF361 | GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||||
TAR 313 | Osmanlı Tarihi (1520-1789) IV | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||
√ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THO315 | 20. yy Türk Dünyası Tarihi | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
THO316 | Kıbrıs Tarihi II | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
THO322 | ROMA VE BİZANS TARİHİ (Seçmeli) | 4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF469 | ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM (Seçmeli) | 4 | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THO317 | AMERİKA TARİHİ(Seçmeli) | 4 | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. YIL / 1. DÖNEM | THO 401 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | 10 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
THO402 | TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||
THO 403 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ (SEC) | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||||
THO 404 | Osmanlı Devleti İktisat Tarihi | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||||||
THO 405 | Osmanlı Devletinde Yenileşme Hareketleri | 3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||||
AEF411 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA(SEÇ) | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF466 | ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE YARATICI PROBLEM ÇÖZME | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. YIL / 2. DÖNEM | THO411 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF412 | OKULLARDA REHBERLİK | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF456 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ(SEÇ) | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THO412 | TÜRKİYE SİYASİ PARTİLERİ(SEC) | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THO414 | ARKEOLOJİ(SEÇ) | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AEF470 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOPLAM AKTS KREDİSİ |
Mezunlar İçin İş Olanakları
Tarih Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; arşiv, müze, kütüphane gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.
Lisansüstü Programlara Erişim
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
Programın Yapısı
Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır. Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Lisans Programı toplam 60 dersten oluşmaktadır; bu derslerin %50’si alan eğitimi derslerine, %30’u meslek bilgisi derslerine, %20’si ise genel kültür derslerine ayrılmıştır. Program 158 kredi 240 AKTS’den oluşmaktadır.
Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE VERİLEN DERSLER | ||
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİ | Kampüs Oryantasyonu | YDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar. |
Kariyer planlaması | Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar. | |
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü | Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar. | |
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER | Türk Dili I-II(Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II | Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir. |
Bilişim Teknolojileri | Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir. | |
Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve II | Bu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür. |
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
AE/MB/GK | Ders kodu | Ders Adı | T | U | Kredi | AKTS | S | AE/MB/GK | Ders kodu | Ders Adı | T | U | Kredi | AKTS | S |
GK | AİT 101 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | GK | AİT 102 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
GK | İNG 101 | Yabancı Dil 1 | 3 | 0 | 3 | 2 | 3 | GK | İNG 102 | Yabancı Dil 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 3 |
GK | TUR 101 | Türk Dili 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | GK | TUR 102 | Türk Dili 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 |
GK | BİL 101 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 | GK | KAR 100 | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
AE | THO102 | Tarih Metodolojisi Ve Kaynak Bilgisi | 3 | 0 | 3 | 5 | 2 | AE | THO113 | Türk Tarihine Giriş 2 | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
AE | THO103 | Türk Tarihine Giriş I | 3 | 0 | 3 | 5 | 2 | AE | THO112 | Orta Çağ Avrupa Tarih Ve Medeniyeti | 3 | 0 | 3 | 5 | 2 |
AE | THO104 | İlk Çağ Tarih Ve Medeniyeti | 3 | 0 | 3 | 5 | 2 | AE | THO114 | İslam Tarih Ve Medeniyeti | 3 | 0 | 3 | 5 | 2 |
MB | AEF109 | Eğitime Giriş | 3 | 0 | 3 | 5 | 2 | MB | AEF104 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
MB | AEF113 | Eğitim Felsefesi Ve Sosyolojisi | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | ||||||||
Toplam | 22 | 0 | 22 | 30 | 18 | Toplam | 23 | 0 | 21 | 30 | 17 | ||||
2. Sınıf Güz | 2. Sınıf Bahar | ||||||||||||||
AE/MB/GK | Ders kodu | Ders Adı | T | U | Kredi | AKTS | S | AE/MB/GK | Ders kodu | Ders Adı | T | U | Kredi | AKTS | S |
MB | AEF228 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 5 | 2 | MB | AEF206 | Eğitimde Araştirma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
MB | AEF203 | Öğretim Ilke Ve Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | GK | AEF362 | Bilgi Medya Ve Teknoloji Okuryazarliği | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AE | THO202 | Yeni Çağ Avrupa Tarih Ve Medeniyeti | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | MB1 | AEF468 | Yaşam Boyu Öğrenme(Seç) | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AE | THO205 | Büyük Selçuklu Tarihi Ve Medeniyeti | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | AE | THO211 | Osmanli Türkçesi 2 | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
AE | THO203 | Osmanli Tarihi I | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | AE | THO212 | Yakin Çağ Avrupa Ve Dünya Tarihi | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 |
AE | THO204 | Uygarlik Tarihi I | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | AE | THO213 | Osmanli Tarihi 2 | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
AE | THO201 | Osmanli Türkçesi 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | AE | THO214 | Uygarlik Tarihi Ii | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 |
GK1 | AEF352 | Türk Işaret Dili | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | AE | THO215 | Türkiye Selçuklu Devleti Ve Medeniyeti | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
Toplam | 22 | 0 | 22 | 30 | 16 | Toplam | 21 | 0 | 21 | 30 | 16 | ||||
3. Sınıf Güz | 3. Sınıf Bahar | ||||||||||||||
AE/MB/GK | Ders kodu | Ders Adı | T | U | Kredi | AKTS | S | AE/MB/GK | Ders kodu | Ders Adı | T | U | Kredi | AKTS | S |
MB | AEF305 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | GK | AEF361 | Girişimcilik Ve Liderlik | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
MB2 | AEF451 | Karşilaştirmali Eğitim(Sec) | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | MB | AEF312 | Sinif Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AE1 | THO321 | Roma Ve Biznas Tarihi (Seç) | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | MB1 | AEF469 | Çok Kültürlü Eğitim Ve Öğretim(Seç) | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AE | THO303 | Osmanli Tarihi 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | AE | THO 316 | Kibris Tarihi 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 |
AE | THO304 | Osmanli Devlet Teşkilati I | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | AE2 | THO 322 | Roma Ve Bizans Tarihi 2(Sec) | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
AE | THO305 | Türk Dünyasi Tarihi | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | AE | THO313 | Osmanli Tarihi 4 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 |
AE | THO306 | Kibris Tarihi 1 | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | AE | THO315 | 20.Yy Türk Dünyasi Tarihi | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
GK2 | THO307 | Bilim Tarihi Ve Felsefesi(Sec) | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | GK3 | THO317 | Amerika Tarihi(Sec) | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
Toplam | 22 | 0 | 22 | 30 | 16 | Toplam | 21 | 0 | 21 | 30 | 16 | ||||
4. Sınıf Güz | 4. Sınıf Bahar | ||||||||||||||
AE/MB/GK | Ders kodu | Ders Adı | T | U | Kredi | AKTS | S | AE/MB/GK | Ders kodu | Ders Adı | T | U | Kredi | AKTS | S |
MB | THO401 | Öğretmenlik Uygulamasi I | 2 | 6 | 5 | 10 | 8 | MB | THO411 | Öğretmenlik Uygulamasi Ii | 2 | 6 | 5 | 10 | 8 |
MB3 | AEF411 | Özel Eğitim Ve Kaynaştirma(Sec) | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | MB | AEF412 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
MB | AEF466 | Eleştirel Düşünme Ve Yaratici Problem Çözme | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | MB 4 | AEF456 | Karakter Ve Değer Eğitimi(Seç) | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 |
AE | THO404 | Osmanli Devleti Iktisat Tarihi | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | AE | THO 412 | Türkiye Siyasi Partilerisec) | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
AE | THO402 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | AE | THO415 | Tarih Felsefesi | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
AE | THO403 | Türk Eğitim Tarihi(Sec) | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | AE | THO414 | Arkeoloji(Sec) | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 |
AE | THO405 | Tarih Ders Kitabi Incelemesi(Sec) | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | MB | AEF | Öğrenme Güçlüğü | 3 | 0 | 2 | 4 | 2 |
Toplam | 18 | 6 | 21 | 30 | 20 | 18 | 6 | 20 | 34 | 20 |
Ek Bilgiler
Yatay Geçiş Koşulları
Genel Koşullar:
Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçişler hariç, önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, yıllık öğretim yapan önlisans programlarının ilk iki yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Üniversite içinde aynı diploma programlarında kontenjan sınırlaması olmaksızın yatay geçiş yapılabilir. ÖSYM birinci basamak sınavı ile yükseköğretim kurumlarına yerleşen adaylar, birinci basamak sınavı ile öğrenci kabul eden programlara başvurabilirler. Yatay geçiş başvurusu yapacak olan adayların kayıt dondurma hariç, giriş yılına göre bulunmaları gereken sınıfa başvurmaları ve öğretim planlarındaki tüm dersleri, uygulamaları ve stajları alarak başarmış olmaları gerekir. Yurtdışından yatay geçiş yapacak adaylar, öğrenim görmekte oldukları ülkeler ve üniversiteler için ayrı kontenjan belirlenmiş olması halinde sadece bu kontenjanlara başvuru yapabilirler. Diğer kontenjanlara başvuru yapılamaz. Kayıt dondurmuş olmak yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
Yurtiçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş Başvuru Koşulları:
Kurumlar arası yatay geçiş için başvuran adayların; Başvuru sırasında eşdeğer bir Yükseköğretim kurumunda aynı düzeyde eşdeğer bir diploma programına kayıtlı olması, Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı hariç önlisans programları için en az bir, yıllık öğretim yapan önlisans programları ile lisans programları için en az iki yarıyılı tamamlamış olması, Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması, Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00 veya 100 üzerinden 60 olması, bendindeki başarı şartını sağlayamayan adayların merkezi yerleştirme puanının geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olması, Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için (İkinci Üniversite kapsamında sınavsız giriş hariç), öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden 80 veya üzeri olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği üniversitenin diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir. ÖSYS ile öğrenci alan diploma programlarından özel yetenek sınavı ile öğrenci alınan diploma programına geçişlerde diğer şartların yanı sıra yapılacak olan özel yetenek sınavında başarılı olma şartı aranır.
Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuru Koşulları:
Kurum içi yatay geçiş başvuran adayların; Başvuru sırasında eşdeğer düzeyde bir diploma programına kayıtlı olması, lisans programında (Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı hariç) en az iki yarıyılı tamamlamış olması, Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması, Kayıt dondurma haricinde yarıyıl/yıl kaybının olmaması, Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde fakat farklı merkezi yerleştirme puan türü ile öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması, Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00 olması, Yetenek sınavı ile öğrenci alan diploma programlarına kurum içi yatay geçişlerde diğer şartların yanı sıra yetenek sınavında da başarılı olması gerekir.
Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Yatay Geçiş Başvuru Koşulları
Yurt dışı yükseköğretim kurumlarından yatay geçiş için başvuran adayların;Yurt dışında öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmış olması, Kayıtlı olduğu programın yatay geçiş için başvurduğu önlisans veya lisans diploma programına eşdeğerliğinin ilgili fakülte/yüksekokul tarafından kabul edilmesi ve kayıtlı olduğu programda önlisans için en az bir (yıllık öğretim yapan programlarda en az iki), lisans için en az iki yarıyılı tamamlamış olması, Yurtdışında yükseköğretime başlayan öğrencilerin geçiş başvurularının değerlendirilmesinde kullanılacak olan, ÖSYM tarafından yapılan sınavlardaki asgari puanlar ile bunlara eşdeğerliği kabul edilen sınavlar ve puanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilir. Adayların, yatay geçiş başvurusu yapabilmeleri için belirlenen puan ve şartları taşımaları ve gerekli belgelere sahip olması, Genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,00; 100 üzerinden 60 veya ilgili birim yetkili kurullarınca kabul edilen eşdeğer puana sahip olması, Öğrenimi süresince herhangi bir disiplin cezası almamış olması gerekir.
Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma
YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.
Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:
NOT | HARF NOTU | KATSAYI | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49-00 | FF | 0.0 | F |
*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.
Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.
Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.
Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (Satisfactory Completion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (Successful Progress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not Successful Progress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (Never Attended) |
I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.
S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.
NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.
EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.
NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.
W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.
NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.
Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir
Mezuniyet Koşulları
Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;
- En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
- 4, 00 üzerinden min 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
- 240 AKTS kredisi sağlamak için alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri tamamlamak zorundadır. Aksi takdirde, programdan mezun olma şartlarını yerine getirmiş sayılmayacaktır.
Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.
Program Şekli
Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Program Sorumlusu
Prof. Dr. Ali Eftal Özkul
Fen Edebiyat Fakültesi/Atatürk Eğitim Fakültesi, Yakın Doğu Bulvarı, PK:99138 Lefkoşa/KKTC Mersin 10 – Türkiye Tel: +90 (392) 444 0 938
E-posta: alieftal.ozkul@neu.edu.tr
Değerlendirme Anketleri
Öz Değerlendirme Anketleri
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet Anketi
Mülakatlar