Kazanılan Derece
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Yeterlilik Düzeyi
Bu bir lisans programıdır. Programı bitiren öğrenciler okullarda ve dershanelerde Sosyal Bilgiler Öğretmeni olarak görev yapmaktadır.
Programa Kabul Şartları
Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.
Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.
Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.
Uluslararası öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.
KKTC Vatandaşları ise, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve sınavda almış oldukları puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:
Kimlik Kartı Fotokopisi
Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı
12 adet vesikalık fotoğraf
ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.
Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.
Mezuniyet Koşulları ve Kurallar
Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.
Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Programın Bilgileri
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü Lisans Programı toplam 64 dersten oluşmaktadır; bu derslerin %48’si alan eğitimi derslerine, %32’u meslek bilgisi derslerine, %20’si ise genel kültür derslerine ayrılmıştır. Program 135 kredi 240 AKTS’den oluşmaktadır.
Programın temel amacı 4 yıllık süre ile lisans düzeyinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği eğitimi vermektir. Eğitimin dili Türkçedir. Bunun yanında öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri açısından uygulamalı dersler de yapılmaktadır. Bu bölümü tercih eden öğrenci, ilk iki yarıyıl ortak dersler üçüncü yarıyıldan itibaren, seçmeli alan dersleri alacaklardır. Her öğrenci eleştirel düşünme ve yaratıcı problem çözme, yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilir kalkınma ve eğitim gibi farklı alanlardan seçmeli ders alabilirler.
Öğrenciler, öğrenim süreleri boyunca Alan Gözlemi, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri kapsamında gözlem ve uygulama yapmaktadır. Özellikle öğrencilerin teorik olarak gördükleri derslerin akabinde uygulamaya yönelik çalışmaların yapılmasına önem verilmektedir. Mesleki yeterlilikler, ders öğretim programlarında sistemciliği, sürekliliği ve uygulanabilirliği açısından ele alınmaktadır.
Programdan mezun olan öğrenciler Sosyal Bilgiler Öğretmeni unvanını alırlar. Sosyal bilgiler öğretmenleri özel okullarda ve ya devlet okullarında sosyal bilgiler öğretmeni olarak göreve başlarlar. Özellikle coğrafya ve tarih derslerini anlatan sosyal bilgiler öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında çalışabilirler. Devlet okulunda öğretmen olabilmek için öncelikle Kamu Personeli Seçme Sınavı'na girilmesi gerekmektedir.
Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı olarak misyonumuz, Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve Atatürk İlkelerine bağlı, Sosyal Bilgilerin disiplinlerini oluşturan temel bilgilere sahip, kendini alanına yönelik yenilik ve gelişmelere açık şekilde yetiştirebilen, Sosyal Bilgiler dersinin en etkili şekilde öğretimini gerçekleştirmek için kullanacağı yöntem ve tekniklere hakim, öğrencilerine karşı sorumluluk bilincine sahip öğretmenler yetiştirmektir. Vizyonumuz ise ülkemizi daha ileri bir noktaya taşımak için gereken eğitimciler yetiştirmektir. Bu yolda, bilimsel gelişmeleri yakından izleyen, Atatürk ilke ve inkılaplarını rehber edinen, eğitimin gücüne inanan, kendi kültürünü ve insanlığın ortaya koyduğu uygarlığı tanıyan eğitimciler topluluğu oluşturabilmek öncelikli gayemizdir.
Program Kazanımları
ALAN | ALT ALAN | KAZANIMLAR |
BİLGİ BOYUTU | Kuramsal, Olgusal | (A1)K1- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir. (A2)K2- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir. (A3)K3- Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar. . |
BECERİLER | Bilişsel, Uygulamalı | (B1)K4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder. (B2)K5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır. (B3)K6- - Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır. (B4)K7- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir. |
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | (C1)K8- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar. . |
Öğrenme Yetkinliği | (D1)K9- Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır. (D2)K10- Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur. . | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | (E1)K11- Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular. (E2)K12- Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir. (E3)K13- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur. (E4)K14- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir. | |
Alana Özgü Yetkinlik | (F1)K15- Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir. (F2)K16-Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir. |
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
Alan Dersleri | AKTS | A. Kuramsal, Olgusal | B. Bilişsel, Uygulamalı | C. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | D. Öğrenme Yetkinliği | E. İletişim ve Sosyal Yetkinlik | F. Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Meslek Bilgisi Dersleri | ||||||||||||||||||||
Genel Kültür Dersleri | ||||||||||||||||||||
DERS KODU | DERS ADI | A1 | A2 | A3 | B1 | B2 | B3 | B4 | C1 | D1 | D2 | E1 | E2 | E3 | E4 | F1 | F2 | |||
1. YIL / 1. DÖNEM | AİT 101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | X | X | X | ||||||||||||||
İNG 101 | Yabancı Dil 1 | 3 | X | X | X | |||||||||||||||
TUR101 | Türk Dili 1 | 2 | X | X | X | |||||||||||||||
BİL 101 | Bilişim Teknolojileri | 4 | X | X | ||||||||||||||||
KAM 100 | Kampüs Oryantasyonu | 2 | ||||||||||||||||||
AEF 109 | Eğitime Giriş | 3 | ||||||||||||||||||
SBY 105 | Genel Cografya | 4 | X | X | X | |||||||||||||||
SBY 103 | Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi | 4 | X | X | X | |||||||||||||||
SBY 101 | Sosyal Bilgilerin Temelleri | 6 | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
1. YIL / 2. DÖNEM | AİT 102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | X | X | X | ||||||||||||||
İNG 102 | Yabancı Dil 2 | 3 | X | x | x | |||||||||||||||
TUR 103 | Türk Dili 2 | 2 | X | x | x | |||||||||||||||
KAR 100 | Kariyer Planlama | 2 | x | X | x | x | ||||||||||||||
AEF 113 | Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi | 4 | X | X | X | X | ||||||||||||||
AEF 104 | Egitim Psikolojisi | 4 | X | X | X | |||||||||||||||
SBY 102 | Siyaset Bilimi | 5 | X | X | X | X | X | |||||||||||||
SBY104 | Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya | 4 | X | X | X | ` | X | |||||||||||||
SBY 103 | İlk Türk-İslam Devletleri Tarihi | 4 | X | X | X | |||||||||||||||
2. YIL / 1. DÖNEM | AEF 228 | Öğretim Teknolojileri | 5 | X | X | X | ||||||||||||||
AEF 203 | Öğretim İlke ve Teknikleri | 4 | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
SBY 201 | Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 4 | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||
SBY 211 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnceleme | 6 | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
SBY 205 | Türk Eğitim Tarihi | 4 | X | X | X | X | X | |||||||||||||
SBY 227 | Günümüz Dünya Sorunları (AE Sec.) | 3 | x | x | x | |||||||||||||||
SBY 211 | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | 4 | x | x | x | x | ||||||||||||||
YIL /2,. DÖNEM | AEF 206 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 4 | x | x | x | ||||||||||||||
SBY 210 | Vatandaşlık Bilgisi | 3 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
SBY 228 | Sosyal Bilgilerde Toplumsal Proje Geliştirme | 8 | x | x | x | x | ||||||||||||||
SBY 224 | Türkiye’nin Ekonomik Yapısı | 3 | x | x | x | x | ||||||||||||||
SBY 202 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları | 4 | x | x | x | |||||||||||||||
AEF 362 | Bilgi Medya ve Teknoloji Okuryazarlığı | 4 | x | x | x | |||||||||||||||
AEF 352 | GK Seçmeli: Türk İşaret Dili | 4 | x | x | ||||||||||||||||
3. YIL / 1. DÖNEM | AEF 305 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 4 | x | x | x | ||||||||||||||
AEF 363 | GK Seçmeli: Ogrenenler icin Ingilizce | 4 | x | x | x | x | ||||||||||||||
SBY 301 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 4 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
SBY 307 | Osmanlı Tarihi I | 4 | x | x | x | x | ||||||||||||||
SBY 321 | MB Secmeli: Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 6 | x | x | x | x | ||||||||||||||
SBY 303 | Yeni ve Yakınçağ Tarihi | 4 | x | x | x | x | ||||||||||||||
SBY 305 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 1 | 4 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
3. YIL / 2. DÖNEM | AEF 361 | Girişimcilik ve Liderlik | 4 | x | x | |||||||||||||||
AEF 312 | Sınıf Yönetimi | 4 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
AEF 470 | MB: Secmeli: Öğrenme Güçlüğü | 4 | x | x | x | |||||||||||||||
SBY 312 | Siyasi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği | 3 | x | x | x | x | ||||||||||||||
SBY 324 | Çevre Egitimi (AE Secmeli) | 3 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
SBY 304 | Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat | 4 | x | x | x | |||||||||||||||
SBY 306 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 2 | 4 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
SBY 308 | Osmanlı Tarihi II | 4 | x | x | x | x | ||||||||||||||
4. YIL / 1. DÖNEM | AEF 411 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 4 | x | x | x | ||||||||||||||
SYB 405 | Öğretmenlik Uygulamasi I | 10 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
SBY 401 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 | 4 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
AEF 466 | MB Seçmeli:Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme | 4 | x | x | x | x | ||||||||||||||
AEF 467 | Kişiler Arası İletişim ve İşbirliği | 4 | x | x | x | |||||||||||||||
AEF 451 | MB Seçmeli: Karsilastirmali Egitim | 4 | x | x | x | x | ||||||||||||||
4. YIL / 2. DÖNEM | SYB 406 | Öğretmenlik Uygulamasi II | 10 | x | x | x | x | x | ||||||||||||
AEF 456 | MB Seçmeli: Karakter ve Değer Eğitimi | 4 | x | x | ||||||||||||||||
AEF 411 | Okullarda Rehberlik | 4 | x | x | x | |||||||||||||||
AEF 468 | MB Seçmeli:Yaşam Boyu Öğrenme | 4 | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||
AEF 469 | Çokkültürlü Eğitim ve öğretim | 4 | x | x | x | |||||||||||||||
SBY 402 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2 | 2 | x | x | x | x | x | |||||||||||||
SBY 423 | Surdurulebilir Kalkinma ve Egitim (AE Secmeli) | 2 | x | x | x | x | ||||||||||||||
TOPLAM AKTS KREDİSİ | 240 | |||||||||||||||||||
Mezunlar İçin İş Olanakları
Programdan mezun olan öğrenciler Sosyal Bilgiler Öğretmeni unvanını alırlar. Sosyal bilgiler öğretmenleri özel okullarda ve ya devlet okullarında sosyal bilgiler öğretmeni olarak göreve başlarlar. Özellikle coğrafya ve tarih derslerini anlatan sosyal bilgiler öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında çalışabilirler. Devlet okulunda öğretmen olabilmek için öncelikle Kamu Personeli Seçme Sınavı'na girilmesi gerekmektedir.
Lisansüstü Programlara Erişim
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
Programın Yapısı
Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programı toplam 240 AKTS kredilik 60 dersten oluşmaktadır.
Ortak zorunlu dersler ve seçmeli dersler hariç her yarıyılda en az 6 ders vardır.
Her programda Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ortak zorunlu dersler ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen diğer ortak dersler bulunur.
2. sınıftan itibaren her yarıyılda seçmeli dersler açılır.
Seçmeli derslerin %25'i diğer fakültelerden alınmaktadır.
Her lisans programında en az 10 seçmeli ders bulunmaktadır.
Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE AÇILAN DERSLER | ||
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİ | DERS KODU VE ADI | DERS BİLGİSİ |
Kampüs Oryantasyonu | YDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar. | |
Kariyer planlaması | Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar. | |
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü
| Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar. | |
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER | Türk Dili I-II (Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II | Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir. |
Bilişim Teknolojileri | Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir. | |
YABANCI DİLLER | Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve II | Bu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür. |
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
1. YIL – 1. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
Xxx 000 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Xxx 000 | Yabancı Dil 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Xxx 000 | Türk Dili 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Xxx 000 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Xxx 000 | Genel Coğrafya | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 2 | 3 | |
Xxx 000 | Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Sosyal Bilgilerin Temelleri | 3 | 0 | 3 | 6 | |
Xxx 000 | Kampüse Oryantasyon | 2 | 0 | 0 | 2 | |
Toplam | 30 |
1. YIL – 2. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
Xxx 000 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Xxx 000 | Yabancı Dil 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Xxx 000 | Türk Dili 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Xxx 000 | Kariyer Planlama | 2 | 0 | 0 | 2 | |
Xxx 000 | Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Siyaset Bilimi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
Xxx 000 | Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | İlk-Türk İslam Devletleri Tarihi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Toplam | 30 |
2. YIL – 1. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
Xxx 000 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 5 | |
Xxx 000 | Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Xxx 000 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnceleme | 3 | 0 | 3 | 6 | |
Xxx 000 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Günümüz Dünya Sorunları | 2 | 0 | 2 | 3 | |
Xxx 000 | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Toplam | 30 |
2. YIL – 2. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
Xxx 000 | Bilgi Medya ve Teknoloji Okuryazarlığı | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Vatandaşlık Bilgisi | 2 | 0 | 2 | 3 | |
Xxx 000 | Sosyal Bilgilerde Toplumsal Proje | 2 | 5 | 4 | 8 | |
Xxx 000 | Türkiye’nin Ekonomik Yapısı | 2 | 0 | 2 | 3 | |
Xxx 000 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları | 3 | 0 | 3 | ||
Toplam | 30 |
3. YIL – 1. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
Xxx 000 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 1 | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Xxx 000 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Yeni Ve Yakınçağ Tarihi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Öğrenenler için İngilizce | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Osmanlı Tarihi 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 4 | 3 | 6 | |
Xxx 000 | ||||||
Toplam | 30 |
3. YIL – 2. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
Xxx 000 | Girişimcilik ve Liderlik | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Siyasi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği | 2 | 0 | 2 | 3 | |
Xxx 000 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 3 | |
Xxx 000 | Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 2 | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Xxx 000 | Osmanlı Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Toplam | 30 |
4. YIL – 1. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
Xxx 000 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 5 | 10 | |
Xxx 000 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Kişiler Arası İletişim ve İş Birliği | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Toplam | 30 |
4. YIL – 2. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
Xxx 000 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 5 | 10 | |
Xxx 000 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Yaşam Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Çok kültürlü Eğitim ve Öğretim | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Xxx 000 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Xxx 000 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Toplam | 30 |
Ek Bilgiler
Herhangi bir engelinizden dolayı derslere erişim için desteğe ihtiyacı olan öğrencilere Engelsiz Destek Birimi yardımcı olmaktadır. [email protected]
Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma
YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.
Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:
NOT | HARF NOTU | KATSAYI | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49-00 | FF | 0.0 | F |
*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.
Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.
Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.
Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (Satisfactory Completion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (Successful Progress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not Successful Progress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (Never Attended) |
I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.
S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.
NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.
EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.
NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.
W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.
NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.
Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir
Mezuniyet Koşulları
Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;
- En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
- 00 (sıfır) üzerinden min 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
- 240 AKTS kredisi sağlamak için alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri tamamlamak zorundadır. Aksi takdirde, programdan mezun olma şartlarını yerine getirmiş sayılmayacaktır.
Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.
Program Şekli
Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Program Sorumlusu
Doç. Dr. Mert Baştaş
Atatürk Eğitim Fakültesi, Kat: 4, Yakın Doğu Üniversitesi Kampüsü
Tel: +90 (392) 444 0 YDÜ, Dahili: 5510
E-posta: [email protected]
Değerlendirme Anketleri
Öz Değerlendirme Anketleri
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet Anketi
Mülakatlar