Program Bilgi Paketi
Kazanılan Derece

Sosyal Bilgiler Öğretmeni

Yeterlilik Düzeyi

Bu bir lisans programıdır. Programı bitiren öğrenciler okullarda ve dershanelerde Sosyal Bilgiler Öğretmeni olarak görev yapmaktadır.

Programa Kabul Şartları

Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.

Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.

Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.

Uluslararası öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.

KKTC Vatandaşları ise, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve sınavda almış oldukları puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:

Kimlik Kartı Fotokopisi

Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı

12 adet vesikalık fotoğraf

ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.

Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.

Mezuniyet Koşulları ve Kurallar

Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.

Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi

Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Programın Bilgileri

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü Lisans Programı toplam 64 dersten oluşmaktadır; bu derslerin %48’si alan eğitimi derslerine, %32’u meslek bilgisi derslerine, %20’si ise genel kültür derslerine ayrılmıştır. Program 135 kredi 240 AKTS’den oluşmaktadır.

Programın temel amacı 4 yıllık süre ile lisans düzeyinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği eğitimi vermektir. Eğitimin dili Türkçedir. Bunun yanında öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri açısından uygulamalı dersler de yapılmaktadır. Bu bölümü tercih eden öğrenci, ilk iki yarıyıl ortak dersler üçüncü yarıyıldan itibaren, seçmeli alan dersleri alacaklardır. Her öğrenci eleştirel düşünme ve yaratıcı problem çözme, yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilir kalkınma ve eğitim gibi farklı alanlardan seçmeli ders alabilirler.

Öğrenciler, öğrenim süreleri boyunca Alan Gözlemi, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri kapsamında gözlem ve uygulama yapmaktadır. Özellikle öğrencilerin teorik olarak gördükleri derslerin akabinde uygulamaya yönelik çalışmaların yapılmasına önem verilmektedir. Mesleki yeterlilikler, ders öğretim programlarında sistemciliği, sürekliliği ve uygulanabilirliği açısından ele alınmaktadır.

Programdan mezun olan öğrenciler Sosyal Bilgiler Öğretmeni unvanını alırlar. Sosyal bilgiler öğretmenleri özel okullarda ve ya devlet okullarında sosyal bilgiler öğretmeni olarak göreve başlarlar. Özellikle coğrafya ve tarih derslerini anlatan sosyal bilgiler öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında çalışabilirler. Devlet okulunda öğretmen olabilmek için öncelikle Kamu Personeli Seçme Sınavı'na girilmesi gerekmektedir.

Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı olarak misyonumuz, Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve Atatürk İlkelerine bağlı, Sosyal Bilgilerin disiplinlerini oluşturan temel bilgilere sahip, kendini alanına yönelik yenilik ve gelişmelere açık şekilde yetiştirebilen, Sosyal Bilgiler dersinin en etkili şekilde öğretimini gerçekleştirmek için kullanacağı yöntem ve tekniklere hakim, öğrencilerine karşı sorumluluk bilincine sahip öğretmenler yetiştirmektir. Vizyonumuz ise ülkemizi daha ileri bir noktaya taşımak için gereken eğitimciler yetiştirmektir. Bu yolda, bilimsel gelişmeleri yakından izleyen, Atatürk ilke ve inkılaplarını rehber edinen, eğitimin gücüne inanan, kendi kültürünü ve insanlığın ortaya koyduğu uygarlığı tanıyan eğitimciler topluluğu oluşturabilmek öncelikli gayemizdir.

Program Kazanımları
ALANALT ALANKAZANIMLAR
BİLGİ BOYUTUKuramsal, Olgusal(A1)K1- Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.

(A2)K2- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.

(A3)K3- Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.

.

BECERİLERBilişsel, Uygulamalı(B1)K4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.

(B2)K5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.

(B3)K6- - Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.

(B4)K7- Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.

YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği(C1)K8- Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.

.

Öğrenme Yetkinliği(D1)K9- Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.

(D2)K10- Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.

.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik(E1)K11- Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.

(E2)K12- Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.

(E3)K13- Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.

(E4)K14- Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.

Alana Özgü Yetkinlik(F1)K15- Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.

(F2)K16-Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.

Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
Alan DersleriAKTSA. Kuramsal, OlgusalB. Bilişsel, UygulamalıC. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiD. Öğrenme YetkinliğiE. İletişim ve Sosyal YetkinlikF. Alana Özgü Yetkinlik
Meslek Bilgisi Dersleri
Genel Kültür Dersleri
 DERS KODUDERS ADIA1A2A3B1B2B3B4C1D1D2E1E2E3E4F1F2
1.        YIL / 1. DÖNEMAİT 101Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 12X   X         X 
İNG 101Yabancı Dil 13      X    X X  
TUR101Türk Dili 12      X    X X  
BİL 101Bilişim Teknolojileri4  X      X      
KAM 100Kampüs Oryantasyonu2                
AEF 109Eğitime Giriş3                
SBY 105Genel Cografya4 X  X          X
SBY 103Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi4 X     X       X
SBY 101Sosyal Bilgilerin Temelleri6XXXX X        XX
1.        YIL / 2. DÖNEMAİT 102Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 22X   X         X 
İNG 102Yabancı Dil 23      X    x x  
TUR 103Türk Dili 22      X    x x  
KAR 100Kariyer Planlama2   x   X   x   x
AEF 113Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi4 X   X      XX  
AEF 104Egitim Psikolojisi4 X   X      X   
SBY 102Siyaset Bilimi5 X X         XXX
SBY104Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya4XX X         ` X
SBY 103İlk Türk-İslam Devletleri Tarihi4XX             X
2.        YIL / 1. DÖNEMAEF 228Öğretim Teknolojileri5       XXX      
AEF 203Öğretim İlke ve Teknikleri4 XX     XXX X   
SBY 201Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları4x xx   xxx      
SBY 211Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnceleme6XXXX X         X
SBY 205Türk Eğitim Tarihi4XX           XXX
SBY 227Günümüz Dünya Sorunları (AE Sec.)3  x        x   x
SBY 211İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi4 x x  x        x
YIL /2,. DÖNEMAEF 206Eğitimde Araştırma Yöntemleri4    x  x     x  
SBY 210Vatandaşlık Bilgisi3x          x xxx
SBY 228Sosyal Bilgilerde Toplumsal Proje Geliştirme8  x x x    x    
SBY 224Türkiye’nin Ekonomik Yapısı3  xx x         x
SBY 202Sosyal Bilgiler Öğretim Programları4 xx       x     
AEF 362Bilgi Medya ve Teknoloji Okuryazarlığı4       xxx      
AEF 352GK Seçmeli: Türk İşaret Dili4     x       x  
3. YIL / 1. DÖNEMAEF 305Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme4  x xx          
AEF 363GK Seçmeli: Ogrenenler icin Ingilizce4   x xx      x  
SBY 301Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi4 x         x xxx
SBY 307Osmanlı Tarihi I4 x           xxx
SBY 321MB Secmeli: Eğitimde Program Dışı Etkinlikler6         x x xx 
SBY 303Yeni ve Yakınçağ Tarihi4 x           xxx
SBY 305Sosyal Bilgiler Öğretimi 14xxx      xx     
3. YIL / 2. DÖNEMAEF 361Girişimcilik ve Liderlik4     x x        
AEF 312Sınıf Yönetimi4      x   xxx  x
AEF 470MB: Secmeli: Öğrenme Güçlüğü4       x  xx    
SBY 312Siyasi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği3 x           xxx
SBY 324Çevre Egitimi (AE Secmeli)3     x xxx   x  
SBY 304Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat4 x         x x  
SBY 306Sosyal Bilgiler Öğretimi 24xx x       x x  
SBY 308Osmanlı Tarihi II4 x           xxx
4. YIL / 1. DÖNEMAEF 411Özel Eğitim ve Kaynaştırma4  x    x x      
SYB 405Öğretmenlik Uygulamasi I10   x    xxxx    
SBY 401Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 14x x          xxx
AEF 466MB Seçmeli:Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme4     x     x x x
AEF 467Kişiler Arası İletişim ve İşbirliği4       x x     x
AEF 451 MB Seçmeli: Karsilastirmali Egitim4 x x x         x
4. YIL / 2. DÖNEMSYB 406Öğretmenlik Uygulamasi II10   x    xxxx    
AEF 456MB Seçmeli: Karakter ve Değer Eğitimi4           x  x 
AEF 411Okullarda Rehberlik4  x   xx        
AEF 468MB Seçmeli:Yaşam Boyu Öğrenme4x     xxx  x   x
AEF 469Çokkültürlü Eğitim ve öğretim4   x x     x    
SBY 402Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 22x x          xxx
SBY 423Surdurulebilir Kalkinma ve Egitim (AE Secmeli)2 x     x     x x
TOPLAM AKTS KREDİSİ 240    
Mezunlar İçin İş Olanakları

Programdan mezun olan öğrenciler Sosyal Bilgiler Öğretmeni unvanını alırlar. Sosyal bilgiler öğretmenleri özel okullarda ve ya devlet okullarında sosyal bilgiler öğretmeni olarak göreve başlarlar. Özellikle coğrafya ve tarih derslerini anlatan sosyal bilgiler öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında çalışabilirler. Devlet okulunda öğretmen olabilmek için öncelikle Kamu Personeli Seçme Sınavı'na girilmesi gerekmektedir.

Lisansüstü Programlara Erişim

Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.

Programın Yapısı

Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programı toplam 240 AKTS kredilik 60 dersten oluşmaktadır.

Ortak zorunlu dersler ve seçmeli dersler hariç her yarıyılda en az 6 ders vardır.

Her programda Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ortak zorunlu dersler ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen diğer ortak dersler bulunur.

2. sınıftan itibaren her yarıyılda seçmeli dersler açılır.

Seçmeli derslerin %25'i diğer fakültelerden alınmaktadır.

Her lisans programında en az 10 seçmeli ders bulunmaktadır.

Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE AÇILAN DERSLER
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİDERS KODU VE ADIDERS BİLGİSİ
Kampüs OryantasyonuYDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar.
Kariyer planlamasıÖğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar.
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü

 

 

Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar.
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER 

Türk Dili I-II

(Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II

Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir.
Bilişim TeknolojileriBu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir.
YABANCI DİLLERYabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve IIBu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür.
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
1. YIL – 1. DÖNEM
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
Xxx 000Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 12022
Xxx 000Yabancı Dil 13033
Xxx 000Türk Dili 12022
Xxx 000 Bilişim Teknolojileri3034
Xxx 000 Genel Coğrafya2024
Xxx 000 Eğitime Giriş2023
Xxx 000 Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi2024
Xxx 000 Sosyal Bilgilerin Temelleri3036
Xxx 000 Kampüse Oryantasyon2002
Toplam30

 

1. YIL – 2. DÖNEM
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
Xxx 000Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 22022
Xxx 000Yabancı Dil 23033
Xxx 000 Türk Dili 22022
Xxx 000 Kariyer Planlama2002
Xxx 000 Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi2024
Xxx 000 Eğitim Psikolojisi2024
Xxx 000 Siyaset Bilimi3035
Xxx 000 Genel Beşeri ve  Ekonomik Coğrafya2024
Xxx 000 İlk-Türk İslam Devletleri Tarihi2024
Toplam30

 

2. YIL – 1. DÖNEM
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
Xxx 000Öğretim İlke ve Yöntemleri2024
Xxx 000Öğretim Teknolojileri2025
Xxx 000 Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları3034
Xxx 000 Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnceleme3036
Xxx 000 Türk Eğitim Tarihi2024
Xxx 000 Günümüz Dünya Sorunları2023
Xxx 000 İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi2024
Toplam30

 

2. YIL – 2. DÖNEM
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
Xxx 000 Bilgi Medya ve Teknoloji Okuryazarlığı2024
Xxx 000 Eğitimde Araştırma Yöntemleri2024
Xxx 000 Türk İşaret Dili2024
Xxx 000 Vatandaşlık Bilgisi2023
Xxx 000 Sosyal Bilgilerde Toplumsal Proje2548
Xxx 000 Türkiye’nin Ekonomik Yapısı2023
Xxx 000 Sosyal Bilgiler Öğretim Programları303 
Toplam30

 

3. YIL – 1. DÖNEM
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
Xxx 000Sosyal Bilgiler Öğretimi 13034
Xxx 000Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme2024
Xxx 000Yeni Ve Yakınçağ Tarihi2024
Xxx 000 Öğrenenler için İngilizce2024
Xxx 000 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi2024
Xxx 000 Osmanlı Tarihi 12024
Xxx 000 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler2436
Xxx 000      
Toplam30

 

3. YIL – 2. DÖNEM
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
Xxx 000Girişimcilik ve Liderlik2024
Xxx 000Sınıf Yönetimi2024
Xxx 000Öğrenme Güçlüğü2024
Xxx 000 Siyasi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği2023
Xxx 000 Çevre Eğitimi2023
Xxx 000 Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı2024
Xxx 000 Sosyal Bilgiler Öğretimi 23034
Xxx 000 Osmanlı Tarihi 22024
Toplam30

 

4. YIL – 1. DÖNEM
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
Xxx 000Öğretmenlik Uygulaması 126510
Xxx 000Özel Eğitim ve Kaynaştırma2024
Xxx 000Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 12024
Xxx 000 Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme2024
Xxx 000 Kişiler Arası İletişim ve İş Birliği2024
Xxx 000 Karşılaştırmalı Eğitim2024
Toplam30

 

4. YIL – 2. DÖNEM
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
Xxx 000Karakter ve Değer Eğitimi2024
Xxx 000Öğretmenlik Uygulaması 226510
Xxx 000Okullarda Rehberlik2024
Xxx 000 Yaşam Boyu Öğrenme2024
Xxx 000 Çok kültürlü Eğitim ve Öğretim2024
Xxx 000 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 22022
Xxx 000 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim2022
Toplam30
Ek Bilgiler

Herhangi bir engelinizden dolayı derslere erişim için desteğe ihtiyacı olan öğrencilere Engelsiz Destek Birimi yardımcı olmaktadır. [email protected]

Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma

YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.

Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:

 

 

NOTHARF NOTUKATSAYIAKTS NOTU
90-100AA4.0A
85-89BA3.5B*
80-84BB3.0B*
75-79CB2.5C*
70-74CC2.0C*
60-69DC1.5D
50-59DD1.0E
49-00FF0.0F

*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.

 

Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.

Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.

Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:

ITamamlanmamış (Incomplete)
SYeterli (Satisfactory Completion)
UYetersiz (Unsatisfactory
PYeterli İlerleme (Successful Progress)
NPYetersiz İlerleme (Not Successful Progress)
EXMuaf (Exempt)
NIDahil Edilmemiş (Not included)
WDersten Çekilmiş (Withdrawal)
NADevamsız (Never Attended)

 

I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.

S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.

U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.

NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.

EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.

NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.

W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.

NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.

Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir

Mezuniyet Koşulları

Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;

  • En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
  • 00 (sıfır) üzerinden min 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
  • 240 AKTS kredisi sağlamak için alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri tamamlamak zorundadır. Aksi takdirde, programdan mezun olma şartlarını yerine getirmiş sayılmayacaktır.

Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.

Program Şekli

Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Program Sorumlusu

Doç. Dr. Mert Baştaş

Atatürk Eğitim Fakültesi, Kat: 4, Yakın Doğu Üniversitesi Kampüsü

Tel: +90 (392) 444 0 YDÜ, Dahili: 5510

E-posta: [email protected]

Değerlendirme Anketleri

Öz Değerlendirme Anketleri

Mezuniyet Anketi

Memnuniyet Anketi

Mülakatlar