Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması verilir.

Yeterlilik Düzeyi

Bu bir lisans programıdır. Programı bitiren öğrenciler okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık yapmaktadır.

Programa Kabul Şartları

Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.

Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.

Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.

Uluslararası öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.

KKTC Vatandaşları ise, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve sınavda almış oldukları puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:

Kimlik Kartı Fotokopisi

Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı

12 adet vesikalık fotoğraf

ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.

Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.

Mezuniyet Koşulları ve Kurallar

Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.

Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi

Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Programın Bilgileri

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Lisans Programı toplam 58 dersten oluşmaktadır; bu derslerin %52’si alana uygun temel derslere, %34’ü alana uygun eğitime, %11’i ise alan içi ve alan dışı seçmeli derslere ayrılmıştır. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır.

Programın temel amacı 4 yıllık süre ile lisans düzeyinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık eğitimi vermektir. Eğitimin dili Türkçedir. Bunun yanında kendilerini geliştirmeleri açısından uygulamalı derslerde yapılmaktadır. Son sınıfta öğrenciler staj yaparak mezun olmaktadır. Öğrenciler 4 yıl sonun da toplam 146 kredi ve 58 ders alarak mezun olmaları gerekmektedir. Programdan mezun olan öğrenciler psikolojik danışman ünvanı alırlar. Mezun olan öğrenciler Milli Eğitim bakanlığının KPSS sınavı sonrasında okullara rehber öğretmen olarak ataması, ya da yine KPSS ile Rehberlik Araştırma merkezlerinde çalışmak, üniversitelerde akademik kariyer yapmak, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde psikolojik danışmanlık yapmak, Adalet Bakanlığına bağlı mahkemelerde psikolojik danışmanlık gibi alanlarında iş imkanı bulunmaktadır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programının amacı alanın kuramsal bilgilerine sahip; alana özgü geniş yelpazedeki hizmetleri sunabilecek bilgi, beceri ve tutumlara sahip; iyi insan oluşuna duyarlı, insan yaşamını gelişimsel bir süreç olarak kavramsallaştırabilen; bireysel ve toplumsal farklılıklara saygı, merak ve anlayışı olan; mesleki gelişim ile bireysel gelişimi bütünleştirebilen; toplumun çeşitli kesimleriyle çalışabilecek esnekliğe sahip meslek elemanları yetiştirmektir.

Hedef

  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünün temel hedefi bilimsel araştırmalar önderliğinde
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünce yapısına sahip olan,
  • Alanında liderlik yapabilecek kaliteli psikolojik danışmanlar yetiştiren,
  • PDR uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde olumlu etki bırakan,
  • Çok kültürlülük kavramını önemseyen,
  • Yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinen,
  • Eğitim kurumlarında öğrencilerin uyum sorunlarına odaklanarak bunları çözüme ulaştırmaya çalışan,

Öğretmenler, öğrenciler, aileler ve arkadaşlar arasındaki ilişkileri düzenleyen bireyler yetiştirmektir.

Program Kazanımları
 

BİLGİ BOYUTU

A.Kuramsal, Olgusal
A1Y1- Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları bilir.
A2Y2- Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin özelliklerini (bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal), gelişim görevlerini ve gelişim dönemine özgü uyum problemlerini değerlendirir.
A3Y3- PDR alanıyla ilgili temel kuramları ve yaklaşımları kavrar.
A4Y4- Toplumsal değişim ve ihtiyaçların, PDR uygulamalarına etkilerini çok kültürlü perspektif ile değerlendirir.
A5Y5- Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) felsefesi, okul sistemi, organizasyon şeması ve okul personelinin rol ve görevlerini kavrar.
A6Y6- Öğretim ilke ve tekniklerinin, sınıf yönetimi yaklaşımlarının, öğretmenlerin tutum ve davranışlarının öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimlerine etkisini değerlendirir.
BECERİLER
B.Bilişsel, Uygulamalı
B1Y7- PDR alanındaki çalışmalarda uygun ölçme aracı seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahiptir.
B2Y8- PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
B3Y9- PDR alanı ile ilgili konularda araştırma yapar.
B4Y10- PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak bireysel veya grupla psikolojik danışma yapar.
B5Y11- PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak eğitsel, mesleki ve bireysel rehberlik yapar.
B6Y12- Gelişimsel ve önleyici rehberliğin amacı ve ilkelerini temel alarak eğitim kademelerine ve okul türlerine uygun PDR programı tasarlar, uygular, değerlendirir ve güncelleyerek geliştirir.
B7Y13- Okullarda dezavantajlı (engelli, yoksul, göçmen, sığınmacı vb.) danışanların eğitimi, gelişimi ve yaşama uyumunda yetkili kişiler ile konsültasyon ve koordinasyon sağlar.
B8Y14- Aile üyelerinin gelişimsel ve ani krizler ile baş etmeleri, stresli yaşam olaylarına karşı iyi oluş ve dayanıklılık düzeylerinin artması için evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı ilke ve tekniklerine uygun olarak bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular.
B9Y15- Bireylerin kariyer gelişimlerine destek olmak için kariyer danışmanlığı ilke ve tekniklerine uygun olarak bireysel ve grupla müdahaleleri planlar ve uygular.
B10Y16- PDR alanıyla ilgili yeni paradigmaları, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
B11Y17- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak psikolojik danışmanlık alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
B12Y18- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı ileri düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
C.Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
C1Y19- PDR alanının temel ilkeleri olan empati, koşulsuz saygı, saydamlık vb. benimseyerek, danışanların kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına duyarlı bir anlayış geliştirir.
C2Y20- Mesleki açıdan kaşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
C3Y21- Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
 YETKİNLİKLER
D.Öğrenme Yetkinliği
D1Y22- Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı dahilindeki birçok hizmete ilişkin araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunar.
D2Y23- Profesyonel gelişimini sürdürmesini sağlayacak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir anlayış geliştirir.
E.İletişim ve Sosyal Yetkinlik
E1Y24- Hizmet verdiği danışanlar veya öğrencilerin yanısıra bu kişiler ve hizmetlerle ilgili olan diğer paydaşlarla da en üst derecede ilişki ve işbirliği kuracak sosyal becerileri sergileyebilir.
E2Y25- Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
F.Alana Özgü Yetkinlik
F1Y26- Değişen toplumsal koşullara uyum sağlayabilir ve demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir.
F2Y27- İnsan yaşamını gelişimsel bir süreç olarak kavramsallaştırabilir ve bu süreçte karşılaşılan güçlükleri gelişimsel fırsatlar olarak ele alıp, danışanlarının gelişimsel olarak yol almalarına katkıda bulunur.
F3Y28- Mesleki danışmanlık ve kariyer danışmanlığı yapar, bireyin özelliklerine uygun meslek seçimi sürecinde danışmanlık yapar.
F4Y29- Grupla psikolojik danışma oturumları planlama ve uygulama yapar.
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
Alan DersleriAKTSA. Kuramsal, OlgusalB. Bilişsel, UygulamalıC. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiD. Öğrenme YetkinliğiE. İletişim ve Sosyal YetkinlikF. Alana Özgü Yetkinlik
Meslek Bilgisi Dersleri
Genel Kültür Dersleri
 DERS KODUDERS ADIA1A2A3A4A5 B1B2B3B4B5B6B7B8B9B110B11B112C1C2C3D1D2E1E2F1F2F3F4
A6
 
1.        YIL / 1. DÖNEMAİT101Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 12                        XX   
İNG101Yabancı Dil 13                X            
TUR101Türk Dili 12                         X   
BİL 101Bilişim Teknolojileri4                         X   
KAM100Kampüs Oryantasyonu2                         X   
AEF109Eğitime Giriş4 XXX X                 X XX  
PSD101Sosyal Antropoloji4 X XXX                       
PSD103Psikolojiye Giriş5 XX        X        X XX  X  
PSD105Davranışın Biyolojik Temelleri4 X   X     X              X  
1.        YIL / 2. DÖNEMAİT102Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 22                             
İNG102Yabancı Dil 23                             
TUR103Türk Dili 22                             
KAR100Kariyer Planlama2 X   X        X         X XX 
AEF113Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi4  X  X               X XX   X
PSD102Gelişim Psikolojisi 15XXX       X           X   X  
PSD104Öğrenme Psikolojisi5XXX       X           X   X  
KTK100Kıbrıs Tarihi ve Kültürü2XXXXXX                 XX    
PSD106Rehberlik ve Psikolojik Danışma5XXX X    XXX       X  X      
2.        YIL / 1. DÖNEMAEF228Öğretim Teknolojileri4     X                 X  X  
AEF203Öğretim İlke ve Teknikleri4     X                 X  X  
MAT281İstatistik4      XXX      X X  X        
PSD201Gelişim Psikolojisi 25 XX     X     X     X X X  X 
PSD203Meslek Etiği ve Yasal Konular5X X   XXXXXX      XXX X X    
MB Seçmeli 14   X              XX X   X   
SPS201Sosyal Psikoloji4XXXXXX                 XX    
YIL /2,. DÖNEMAEF206Eğitimde Araştırma Yöntemleri4      XXXXX    X X           
PSD202Kişilik Kuramları5XXX     XX        X X XXX    
PSD204Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları4 XX     X     X   XX  X X  X 
PSD206Test Dışı Teknikler5      X  XXX              X  
PSD208İnsan İlişkileri ve İletişim4 XX     X     X   X X X X  X 
MB Seçmeli 24  XX       XX X    X      X  
GK Seçmeli 34   X            X        X   
3. YIL / 1. DÖNEMAEF305Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme4      X            X X X     
PSD301PDR'de Program Geliştirme4XX    XX           X X   X   
PSD303Psikolojik Danışma Kuramları3X XX   X        X XX  X  X   
PSD305Psikolojik Testler5XX    XX           X X    X  
PSD307Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri3XX X  X  X X               X 
PSD309Mesleki Rehberlik3XX X  X  X X     X         X 
AE Seçmeli 44  XX       X  X    X      X  
3. YIL / 2. DÖNEMAEF361Girişimcilik ve Liderlik4    X         X    X XX      
AEF312Sınıf Yönetimi4  X  X                 XXX   
PSD302Okullarda Gözlem4XX XX  XX  X    X XX  X  X   
PSD304Meslek Danışmanlığı Uygulaması4 X X  X  X X   X         XXX 
PSD306Davranış Bozuklukları3 XX     X     X   XX  X X  X 
AE Seçmeli 54  XX       XX X    X      X  
AE Seçmeli 64XXX     XX    X   X XXXXXX   
4. YIL / 1. DÖNEMAEF411Özel Eğitim ve Kaynaştırma4    XX X    X        X X XX  
PSD401PDR Alan Çalışması 110XXXX  XXXXXX                 
PSD403Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 14  XX      X    XX XXX    XX  
PSD405Grupla Psikolojik Danışma4XX X  X    X    X           X
AE Seçmeli 74  XX       XX X    X     X   
AE Seçmeli 84XXXX  XXXXXXXXXXX            
4. YIL / 2. DÖNEMAEF470Öğrenme Güçlüğü4    XX      X             X  
PSD402PDR Alan Çalışması 210X XXX XXXXXX      XXXXX   XX 
PSD404Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 24  XX      X    XX XXX    XX  
PSD406PDR Semineri4 XX  X  X       X  X XX  X   
AE Seçmeli 94  XX       X  X    X      X  
AE Seçmeli 104XXX     XX    X   X XXXXXX   
TOPLAM AKTS KREDİSİ 240     
Mezunlar İçin İş Olanakları

Türkçe Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans programından mezun olanlar, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman) unvanıyla veya istihdam eden kurumun vereceği kadro unvanıyla (örneğin; Psikolojik Danışman, Pedagog, İnsan Kaynakları Uzmanı, Eğitim Uzmanı vb.) eğitim, adalet, sağlık ve endüstri gibi sektörlerde çalışabilmektedirler.

Lisansüstü Programlara Erişim

Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.

Programın Yapısı

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programı toplam 240 AKTS kredilik 58 dersten oluşmaktadır.

Ortak zorunlu dersler ve seçmeli dersler hariç her yarıyılda en az 5 ders vardır.

Her programda Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ortak zorunlu dersler ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen diğer ortak dersler bulunur.

  1. sınıfın güz döneminden (2. dönemden) itibaren her yarıyılda seçmeli dersler açılır.

Her lisans programında en az 10 seçmeli ders bulunmaktadır.

Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE VERİLEN DERSLER
 

ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİ

Kampüs OryantasyonuYDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar.
Kariyer planlamasıÖğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar.
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü

 

 

Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar.
 

YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER

 

Türk Dili I-II

(Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II

Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir.
Bilişim TeknolojileriBu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir.
Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve IIBu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür.
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
1 . Yıl Güz Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AİT101Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I2022
İNG101Yabancı Dil 13033
TUR101Türk Dili 12022
BİL101Bilişim Teknolojileri3034
KAM100Kampüs Oryantasyonu2002
AEF109Eğitime Giriş2024
PSD101Sosyal Antropoloji3034
PSD103 Psikolojiye Giriş3035
PSD105 Davranışın Biyolojik Temelleri3034
Toplam30

 

1.Yıl Bahar Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AİT102Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II2022
İNG102Yabancı Dil 23033
TUR102Türk Dili 22022
KAR100Kariyer Planlama0002
AEF113Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi2024
PSD102Gelişim Psikolojisi 13035
PSD104 Öğrenme Psikolojisi3035
PSD106 Rehberlik ve Psikolojik Danışma3035
KTK100 Kıbrıs Tarihi ve Kültürü2022
Toplam30

 

2. Yıl Güz Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF228Öğretim Teknolojileri2024
AEF203Öğretim İlke ve Yöntemleri2024
MAT281İstatistik2025
PSD201Gelişim Psikolojisi 23034
PSD203Meslek Etiği ve Yasal Konular3035
SPS201 Sosyal Psikoloji3034
  MB Seçmeli 12024
Toplam30

 

2.Yıl Bahar Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF206Eğitimde Araştırma Yöntemleri2024
PSD202Kişilik Kuramları3035
PSD204Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları3034
PSD206Test Dışı Teknikler2235
PSD208İnsan İlişkileri ve İletişim3034
MB Seçmeli 22034
  GK Seçmeli 32024
Toplam30

 

3.Yıl Güz Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF305Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme2024
PSD301PDR'de Program Geliştirme3034
PSD303Psikolojik Danışma Kuramları3035
PSD305Psikolojik Testler2035
PSD307Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri2235
PSD309 Mesleki Rehberlik3033
  AE Seçmeli 42024
Toplam30

 

3.Yıl Bahar Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF361Girişimcilik ve Liderlik2024
AEF312Sınıf Yönetimi2024
PSD302Okullarda Gözlem2235
PSD304Meslek Danışmanlığı Uygulaması1435
PSD306Davranış Bozuklukları3034
AE Seçmeli 52024
  AE Seçmeli 62024
Toplam30

 

4.Yıl Güz Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF411Özel Eğitim ve Kaynaştırma2024
PSD401PDR Alan Çalışması 126510
PSD403Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 11434
PSD405Grupla Psikolojik Danışma3034
AE Seçmeli 72024
AE Seçmeli 82024
Toplam30

 

4.Yıl Bahar Dönemi 
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF470Öğrenme Güçlüğü2024
PSD402PDR Alan Çalışması 226510
PSD404Bireyle Psikolojik Danışmanlık Uygulaması 21434
PSD406PDR Semineri2034
AE Seçmeli 92024
AE Seçmeli 102024
Toplam30
ALAN SEÇMELİ DERSLERİ 
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS 
PSD320Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma2024 
PSD321Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma2024 
PSD322Çocuk İstismarı ve İhmali2024 
PSD323Anne Baba Eğitimi2024 
PSD324Duyuşsal Eğitim2024 
PSD325Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi2024 
PSD326Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri2024 
PSD327Cinsel Sağlık Eğitimi2024 
PSD328Aile İçi İlişkiler ve İletişim2024 
PSD329Endüstri ve Örgüt Psikolojisi2024 
PSD420Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma2024 
PSD421Sosyal Beceri Eğitimi2024 
PSD422Toplumsal Cinsiyet Eşitliği2024 
PSD423Krize Müdahale2024 
PSD424Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma2024 
PSD425Okulda Ruh Sağlığı2024 
PSD426RPD’de Konsültasyon2024 
PSD427 Evlilik Öncesi Psikolojik Danışma2024 
PSD428 Yakın İlişkiler Psikolojisi2024 
PSD429 Türk Kültüründe Aile ve Çocuk2024 

 

ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF350 Sanat ve Estetik2024
AEF351 Bilim Tarihi ve Felsefesi2024
AEF352 Türk İşaret Dili2024
AEF353 Medya Okuryazarlığı2024
AEF354 İnsan İlişkileri ve İletişim2024
AEF355 Geleneksel Türk El Sanatları2024
AEF356 Beslenme ve Sağlık2024
AEF357 Ekonomi ve Girişimcilik2024
AEF358 Türk Sanatı Tarihi2024
AEF359 Bilim ve Araştırma Etiği2024
AEF360 Çevre Eğitimi2024
KTK100 Kıbrıs Tarihi ve Kültürü2024
AEF450 Çocuk Psikolojisi2024
AEF451 Karşılaştırmalı Eğitim2024
AEF452 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme2024
AEF453 Okul Dışı Öğrenme Ortamları2024
AEF454 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu2024
AEF455 Eğitimde Proje Hazırlama2024
AEF456 Karakter ve Değer Eğitimi2024
AEF457 Eğitim Antropolojisi2024
AEF458 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler2024
AEF459 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim2024
AEF460 Eleştirel ve Analitik Düşünme2024
AEF461 Mikro Öğretim2024
AEF462 Eğitimde Drama2024
AEF463 Müze Eğitimi2024
AEF464 Açık ve Uzaktan Öğrenme2024

 

Ek Bilgiler

Herhangi bir engelinizden dolayı derslere erişim için desteğe ihtiyacı olan öğrencilere Engelsiz Destek Birimi yardımcı olmaktadır. [email protected]

Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma

YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.

Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:

 

 

NOTHARF NOTUKATSAYIAKTS NOTU
90-100AA4.0A
85-89BA3.5B*
80-84BB3.0B*
75-79CB2.5C*
70-74CC2.0C*
60-69DC1.5D
50-59DD1.0E
49-00FF0.0F

*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.

 

Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.

Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.

Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:

ITamamlanmamış (Incomplete)
SYeterli (Satisfactory Completion)
UYetersiz (Unsatisfactory
PYeterli İlerleme (Successful Progress)
NPYetersiz İlerleme (Not Successful Progress)
EXMuaf (Exempt)
NIDahil Edilmemiş (Not included)
WDersten Çekilmiş (Withdrawal)
NADevamsız (Never Attended)

 

I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.

S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.

U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.

NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.

EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.

NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.

W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.

NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.

Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir

Mezuniyet Koşulları

Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;

  • En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
  • 00 (sıfır) üzerinden min 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğrencileri, toplam 240 AKTS kredisi sağlamak için alan içi ve alan dışı seçmeli dersleri tamamlamak zorundadır. Aksi takdirde, programdan mezun olma şartlarını yerine getirmiş sayılmayacaktır.

Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.

 

Program Şekli

Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Program Sorumlusu

Program Başkanı:

Doç. Dr. Yağmur Çerkez

Adres: Yakın Doğu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Kat 4.

Tel: 0392 223 6620 Dahili: 391

 

Değerlendirme Anketleri

Değerlendirme Anketleri

Mezuniyet Anketi

Memnuniyet Anketi

Mülakatlar