Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması verilir.
Yeterlilik Düzeyi
Bu bir lisans programıdır. Programı tamamlayanlar Okul Öncesi Öğretmeni olur.
Programa Kabul Şartları
Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.
Uluslararası öğrenciler bu lisans programına girdikleri SAT, ACT vb. uluslararası sınavlardan birinin puanına veya lise diploma puanlarına göre kabul edilirler.
Değişim öğrencisi kabulü, YDÜ ve partner (paydaş) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalarla belirlenen şartlara göre yapılır.
Uluslararası öğrenciler ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, YDÜ'de eğitim dili İngilizce olduğu için İngilizce dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.
KKTC Vatandaşları ise, Yakın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve sınavda almış oldukları puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:
Kimlik Kartı Fotokopisi
Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı
12 adet vesikalık fotoğraf
ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.
Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.
Mezuniyet Koşulları ve Kurallar
Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.
Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Programın Bilgileri
Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır. Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Lisans Programı toplam 60 dersten oluşmaktadır; bu derslerin %50’si alan eğitimi derslerine, %30’u meslek bilgisi derslerine, %20’si ise genel kültür derslerine ayrılmıştır. Program 158 kredi 240 AKTS’den oluşmaktadır.
Programın temel amacı 4 yıllık süre ile lisans düzeyinde Okul Öncesi Öğretmenliği eğitimi vermektir. Eğitimin dili Türkçedir. Bunun yanında öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri açısından uygulamalı derslerde yapılmaktadır. Bu bölümü tercih eden öğrenci, ilk iki yarıyıl ağırlıklı olarak ortak dersler üçüncü yarıyıldan itibaren, seçmeli ve alan dersleri alacaklardır. Her öğrencinin alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür bilgisi konusunda donanımlı bilgilere sahip olması amaçlanmaktadır. Bu nedenle süreç içerisinde iki meslek bilgisi, iki genel kültür bilgisi ve beş alan bilgisi olmak üzere toplam dokuz seçmeli ders alması gerekmektedir.
Öğrenciler, öğrenim süreleri boyunca Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Gözlem, Okul ve Kurum Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri kapsamında uygulama yapmaktadır. Özellikle öğrencilerin teorik olarak gördükleri derslerin akabinde uygulamaya yönelik çalışmaların yapılması önemle vurgulanabilir. Mesleki yeterlilikler, ders öğretim programlarında sistemliliği, sürekliliği ve uygulanabilirliği açısından ele alınmaktadır. Okul öncesi alanında öğrenciler, okul öncesi eğitim kurumlarında veya anaokullarında 84 saati doldurmak suretiyle uygulama yaparlar. Bu 84 saatin 80 saati, okul dışı gözlem ile sınıf içi gözlem ve 4 saati ise ders anlatımı veya etkinliğe ayrılmaktadır. Öğrenciler eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak deneyim edinirler. Öğrenciler okulların okul öncesi alanındaki uygulamalarını incelerler, okul hakkında, öğretmenler hakkında, okulda yapılan programlarının uygulanması hakkında bilgiler edinirler. Sınıf öğretmeninin konu anlatımını gözlemlerler, çocukları gözlemleyip incelerler, stajla ilgili yorum ve değerlendirmeler yaparlar. Okulda özel eğitim uygulamalarında öğrencilerin düzeyine ilişkin yaptıkları performansın değerlendirmesini yaparlar. Öğrencilere alanda deneyim kazandırma hedeflenmektedir. Bir öğretmen adayının okulda nasıl olması gerektiği, konuşması, öğretmenlerle iletişimi ve kendilerini geliştirmeleri, becerilerini olumlu yönde kazanmalarına yardımcı olmaktadır.
Program Kazanımları
Program Yeterlilikleri | |
BİLGİ BOYUTU | |
A. | Kuramsal, Olgusal |
A1 | Y1- Okul öncesi eğitim programının tüm öğelerini tanır. |
A2 | Y2- Okul öncesi eğitim alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır. |
A3 | Y3- Okul öncesi eğitimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurar ve uygular. |
A4 | Y4- Okul öncesi eğitim alanında toplumdaki ve dünyadaki gelişmeleri takip eder. |
A5 | Y5- Okul öncesi eğitimi ile ilgili eğitim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
BECERİLER | |
B. | Bilişsel, Uygulamalı |
B1 | Y6- Çocukların yaratıcılık, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapar |
B2 | Y7- Okul öncesi eğitimi ile ilgili çağdaş ve güncel bilgi kaynaklarını ve uygulamalarını kullanır. |
B3 | Y8- Bilgiye ulaşma ve kullanmak için dijital teknolojileri ve sosyal ağlarını kullanır. |
B4 | Y9- Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır. |
B5 | Y10- Çocukların gelişimsel, bireysel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama ve değerlendirme yapar (kayıt tutma, belge ve raporları düzenleme). |
C. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
C1 | Y11- Yaşadığı sosyal çevresindeki çocuklar ve aileleri için mesleki proje ve etkinlikler planlamada ve uygulamada, bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
C2 | Y12- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme/ çalışmalarıyla duyarlı olduğunu gösterir. |
YETKİNLİKLER | |
D. | Öğrenme Yetkinliği |
D1 | Y13- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
D2 | Y14- Bireysel ve mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirir. |
E. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
E1 | Y15- Okul öncesi alanına yönelik yaratıcılığı destekleyen sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
E2 | Y16- Okul öncesi paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurarak sosyal becerilerini geliştirir. |
E3 | Y17- Sözlü ve yazılı iletişim kurma/okul öncesi eğitim alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman kişilerle ve meslektaşlarıyla paylaşır. |
F. | Alana Özgü Yetkinlik |
F1 | Y18- Okul öncesi öğretmenin özelliklerini ve etiğini bilir. |
F2 | Y19- Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlama ve duruma uygun olarak çeşitli akıl yürütme yöntemlerini kullanarak çözümler. |
F3 | Y20- Okul öncesi eğitimine ve çocuk gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
Alan Dersleri | AKTS | A. BİLGİ BOYUTU KURAMSAL, OLGUSAL | B.BECERİLER BILIŞSEL, UYGULAMALI | C. BAĞIMSIZ ÇALIŞABILME VE SORUMLULUK ALABILME YETKINLIĞI | D.ÖĞRENME YETKINLIĞI | E. İLETIŞIM VE SOSYAL YETKINLIK | F. ALANA ÖZGÜ YETKINLIK | ||||||||||||||||||||
Meslek Bilgisi Dersleri | |||||||||||||||||||||||||||
Genel Kültür Dersleri | |||||||||||||||||||||||||||
DERS KODU | DERS ADI | A1 | A2 | A3 | A4 | B1 | B2 | B3 | B4 | B5 | C1 | C2 | D1 | D2 | E1 | E2 | E3 | F1 | F2 | F3 | |||||||
1. YIL / 1. DÖNEM | AİT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
İNG101 | Yabancı Dil 1 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
TUR101 | Türk Dili 1 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
BİL101 | Bilişim Teknolojileri | 4 | |||||||||||||||||||||||||
AEF109 | Eğitime Giriş | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
KAM100 | Oryantasyon | 2 | |||||||||||||||||||||||||
OOE101 | Okul Öncesi Eğitime Giriş | 5 | X | X | X | X | X | X | X | x | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
OOE103 | Anne Çocuk Beslenmesi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
OOE105 | Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
1. YIL / 2. DÖNEM | AİT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
İNG102 | Yabancı Dil 2 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
TUR103 | Türk Dili 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
KAR100 | Kariyer Planlama | 2 | |||||||||||||||||||||||||
AEF104 | Eğitim Psikolojisi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
AEF113 | Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
OOE102 | Bebeklik Döneminde Gelişim | 5 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
OOE104 | Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
OOE106 | Çocuk Hakları ve Aile Refahı | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
2. YIL / 1. DÖNEM | AEF228 | Öğretim Teknolojileri | 5 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
AEF203 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
AEF363 | GK Seçmeli: Öğretmenler için İngilizce | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
AEF466 | MB Seçmeli: Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
OOE207 | Çocukluk Döneminde Gelişim | 3 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
OOE209 | Yaratıcılık ve Eğitimi | 3 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
OOE211 | Okul Öncesinde Program Hazırlama | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
OOE213 | Çocukluk Döneminde Oyun | 3 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
2. YIL /2,. DÖNEM | AEF206 | Eğitimde Arastırma Yöntemleri | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
AEF302 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
AEF352 | GK Seçmeli: Türk İşaret Dili | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
AEF468 | MB Seçmeli: Çokkültürlü Eğitim ve öğretim | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
OOE208 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | 5 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
OOE210 | Matematik Eğitimi ve Uyulamaları | 5 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
OOE212 | Fen Eğitimi ve Uygulamaları | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
3. YIL / 1. DÖNEM | AEF305 | Egitimde Ölçme ve Değerlendirme | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
OOE315 | Drama | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
OOE317 | Müzik Eğitimi ve Öğretimi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
OOE319 | Sanat Eğitimi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
OOE321 | OÖ Eğitim Kurumlarında Gözlem | 3 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
OOE323 | Çocuk Edebiyatı ve Hikaye Anlatımı | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
OOE325 | Okul Öncesi Öğretmeni ve Etik | 3 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
OOE385 | AE Seçmeli: OÖ Dönemde Portfolyo Hazırlama | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
AEF361 | Girişimcilik ve Liderlik | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
AEF312 | Sınıf Yönetimi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
OOE314 | OÖ Proje Geliştirme ve Uygulama | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
OOE316 | OÖ. Materyal Geliştirme | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
OOE318 | Çocukluk Döneminde Etkili İletişim | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
OOE320 | OÖ Eğitim Kurumlarında Uygulama | 6 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
OOE386 | AE Seçmeli: Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yöneticiilik | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
4. YIL / 1. DÖNEM | AEF411 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
OOE427 | Öğretmenlik Uygulaması I | 10 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
OOE429 | Aile Eğitimi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
OOE431 | Okula Uyum | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
OOE487 | AE Seçmeli: Çocukluk Eğitiminde Yaklaşım ve Modeller | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
OOE489 | AE Seçmeli: Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
4. YIL / 2. DÖNEM | AEF412 | Okullarda Rehberlik | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
AEF470 | Öğrenme Güçlüğü | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
OOE428 | Öğretmenlik Uygulaması II | 10 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
OOE430 | OÖ Dönemde Erken Okur Yazarlık Eğitimi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
OOE432 | Sosyal Beceri Eğitimi ve Davranış Yönetimi | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
OOE488 | AE Seçmeli: Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | 4 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
Mezunlar İçin İş Olanakları
Programdan mezun olan öğrenciler Okul Öncesi Eğitim Öğretmeni ünvanı alırlar. Mezun olan öğrenciler, okullara okul öncesi eğitim öğretmeni olarak atanabilir, özel kurumlarda öğretmen olarak çalışabilirler. Ayrıca üniversitelerde akademik kariyer yaparak akademik olarak ilerleyebilirler.
Lisansüstü Programlara Erişim
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
Programın Yapısı
Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programı toplam 240 AKTS kredilik 60 dersten oluşmaktadır.
Ortak zorunlu dersler ve seçmeli dersler dahil her yarıyılda en az 6 en fazla 9 ders vardır.
Her programda Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ortak zorunlu dersler ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen diğer ortak dersler bulunur.
1. sınıfın güz döneminden (2. dönemden) itibaren her yarıyılda seçmeli dersler açılır.
Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE VERİLEN DERSLER | ||
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİ | Kampüs Oryantasyonu | YDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar. |
Kariyer planlaması | Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar. | |
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü
| Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar. | |
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER | Türk Dili I-II (Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II | Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir. |
Bilişim Teknolojileri | Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir. | |
Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve II | Bu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür. |
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
1 . Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AİT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 | |
İNG101 | Yabancı Dil 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TUR101 | Türk Dili 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
BİL101 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 3 | 4 | |
KAM100 | Kampüs Oryantasyonu | 2 | 0 | 0 | 2 | |
AEF109 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 2 | 4 | |
OOE101 | Okul Öncesi Eğitime Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 | |
OOE103 | Anne Çocuk Beslenmesi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
OOE105 | Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Toplam | 30 |
1.Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AİT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | 0 | 2 | 2 | |
İNG102 | Yabancı Dil 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TUR102 | Türk Dili 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
KAR100 | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 2 | |
AEF113 | Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF104 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
OOE102 | Bebeklik Döneminde Gelişim | 3 | 0 | 3 | 6 | |
OOE104 | Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | 3 | 0 | 3 | 5 | |
KTK100 | Kıbrıs Tarihi ve Kültürü | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Toplam | 30 |
2. Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF228 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF203 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
OOE207 | Çocukluk Döneminde Gelişim | 3 | 0 | 3 | 4 | |
OOE209 | Yaratıcılık ve Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
OOE211 | Okul Öncesinde Program Hazırlama | 3 | 0 | 3 | 4 | |
OOE213 | Çocukluk Döneminde Oyun | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Seçmeli 2 (GK) | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
Seçmeli 3 (MB) | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
Toplam | 30 |
2.Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF206 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF302 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
OOE206 | Çocuk Hakları ve Aile Refahı | 3 | 0 | 3 | 4 | |
OOE208 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | 2 | 2 | 3 | 5 | |
OOE210 | Matematik Eğitimi ve Uygulamaları | 2 | 2 | 3 | 5 | |
OOE212 | Fen Eğitimi ve Uygulamaları | 2 | 2 | 3 | 4 | |
Seçmeli 4 (MB) | 2 | 0 | 3 | 4 | ||
Toplam | 30 |
3.Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF305 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 4 | |
OOE315 | Drama | 2 | 2 | 3 | 4 | |
OOE317 | Müzik Eğitimi ve Öğretimi | 2 | 2 | 3 | 4 | |
OOE319 | Sanat Eğitimi | 2 | 2 | 3 | 4 | |
OOE321 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Gözlem | 3 | 0 | 3 | 3 | |
OOE323 | Çocuk Edebiyatı ve Hikaye Anlatımı | 2 | 2 | 3 | 4 | |
OOE325 | Okul Öncesi Öğretmeni ve Etik | 3 | 0 | 3 | 3 | |
Seçmeli 5 (AE) | 2 | 2 | 3 | 4 | ||
Toplam | 30 |
3.Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF361 | Girişimcilik ve Liderlik | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF312 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
OOE314 | Okul Öncesinde Proje Geliştirme ve Uygulama | 2 | 2 | 3 | 4 | |
OOE316 | Okul Öncesinde Materyal Geliştirme | 2 | 2 | 3 | 4 | |
OOE318 | Çocukluk Döneminde Etkili İletişim | 3 | 0 | 3 | 4 | |
OOE320 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama | 2 | 4 | 4 | 6 | |
Seçmeli 6 (AE) | 3 | 0 | 3 | 4 | ||
Toplam | 30 |
4.Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF411 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF405 | Öğretmenlik Uygulaması I | 2 | 6 | 5 | 10 | |
OOE429 | Aile Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 4 | |
OOE431 | Okula Uyum | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 7 (AE) | 3 | 0 | 3 | 4 | ||
Seçmeli 8 (AE) | 3 | 0 | 3 | 4 | ||
Toplam | 30 |
4.Yıl Bahar Dönemi | |||||||||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS | |||||||
AEF470 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||||||
AEF410 | Öğretmenlik Uygulaması II | 2 | 6 | 5 | 10 | ||||||||
AEF412 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||||||
OOE430 | Okul Öncesi Dönemde Erken Okur Yazarlık Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 4 | ||||||||
OOE432 | Sosyal Beceri Eğitimi ve Davranış Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 4 | ||||||||
Seçmeli 9 (AE) | 3 | 0 | 3 | 4 | |||||||||
Toplam | 30 | ||||||||||||
ALAN SEÇMELİ DERSLERİ | |||||||||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS | |||||||
OOE231 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | ||||||||||||
OOE383 | Çocuk ve Medya | ||||||||||||
OOE224 | Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları | ||||||||||||
OOE225 | Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi | ||||||||||||
OOE226 | Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi | ||||||||||||
OOE227 | Erken Çocuklukta Ritim Dans ve Orff Eğitimi | ||||||||||||
OOE228 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | ||||||||||||
OOE416 | Çocukta Davranış Yönetimi | ||||||||||||
OOE410 | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | ||||||||||||
OOE433 | Oyunla Gelişim Odaklı Kavram Öğretimi | ||||||||||||
OOE385 | Okul Öncesi Dönemde Portfolyo Hazırlama | ||||||||||||
OOE229 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yöneticilik | ||||||||||||
OOE230 | Çocukluk Eğitiminde Yaklaşım ve Modeller | ||||||||||||
OOE218 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | ||||||||||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF350 | Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF351 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF352 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF353 | Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF354 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF355 | Geleneksel Türk El Sanatları | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF356 | Beslenme ve Sağlık | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF357 | Ekonomi ve Girişimcilik | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF358 | Türk Sanatı Tarihi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF359 | Bilim ve Araştırma Etiği | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF360 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
KTK100 | Kıbrıs Tarihi ve Kültürü | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF450 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF451 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF452 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF453 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF454 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF455 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF456 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF457 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF458 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF459 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF460 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF461 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF462 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF463 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF464 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ek Bilgiler
Herhangi bir engelinizden dolayı derslere erişim için desteğe ihtiyacı olan öğrencilere Engelsiz Destek Birimi yardımcı olmaktadır. [email protected]
Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma
YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.
Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:
NOT | HARF NOTU | KATSAYI | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49-00 | FF | 0.0 | F |
*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.
Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.
Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlar arası hareketlilik desteklenmektedir.
Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (Satisfactory Completion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (Successful Progress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not Successful Progress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (Never Attended) |
I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.
S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.
NP (Not Successful Progress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.
EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.
NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.
W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrenciler aynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.
NA (Never Attended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.
Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir
Mezuniyet Koşulları
Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;
- En az 240 AKTS ve en az DD/S notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
- 4,00 üzerinden 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.
Program Şekli
Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Program Sorumlusu
Program Başkanı:
Yrd. Doç. Dr. Seçil BESİM AYHAN
Atatürk Eğitim Fakültesi, Kat 4, Yakın Doğu Üniversitesi Kampüsü.
Tel: +90 (392) 444 0 YDÜ, Dahili: 5510
E-posta: [email protected]
Değerlendirme Anketleri
Öz Değerlendirme Anketleri
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet Anketi
Mülakatlar