Kazanılan Derece
4 yıllık üniversite lisans mezunu, Müzik Öğretmeni
Yeterlilik Düzeyi
Programı tamamlayan öğrenciler müzik öğretmenliğini icra eder.
Programa Kabul Şartları
Üniversitemizin 4 yıllık programlarına ve 2 yıllık programlarına TC. Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen üniversiteye giriş sınavları sonucunda yeterli puanı alarak yerleştirilmiş olmak. ÖSYM tarafından düzenlenen üniversiteye giriş sınavı YGS puan türünden herhangi birinden taban puan ve üzerinde puan almak Özel Yetenek Bölümleri’ni tercih edebilmek için yeterlidir.
akın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve özel yetenek sınavında aldığı puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:
-Kimlik Kartı Fotokopisi
-Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı
-12 adet vesikalık fotoğraf
-ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.
-Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.
-Özel yetenek sınavı sonuç belgesi
*Türkiye vatandaşı öğrencileri Yüksek Öğretim Kurumu kaidelerine göre kayıt yaptırabilmektedir.
Mezuniyet Koşulları ve Kurallar
Öğrencilerin Müzik Öğretmenliği programını tamamlama süresi ortalama olarak 8 dönemdir. Programa ilk kez yerleşen öğrencilerin programı tamamlama süresi 8 dönem iken ikinci üniversite olarak yerleşen ya da DGS ile gelen öğrencilerin programı tamamlama süresi en az 5 dönemdir. Her dönemi zamanında geçebilmek için her öğrencinin dönem sonu not ortalamasının GPA 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Bölümlerde eğitimlerine devam edebilmek için öğrencilerin dönem sonunda en az aşağıdaki dönem sonu not ortalamalarını tutturmaları gerekmektedir.
Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Programın Bilgileri
Yakın Doğu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Müzik Öğretmenliği Bölümü 2013 yılında KKTC, Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı, Yüksek Öğretim Denetleme ve Akreditasyon Kurulu’nun, (YÖDAK) 6/2013 sayılı kararı ile kurularak, eğitim ve öğretime başlamıştır. 2013 yılında Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) kararı ile Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYM) aracılığı ile Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerde Müzik Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmeye başlamıştır.
Özel yetenek sınavıyla bilgi ve becerileri saptanarak programa kabul edilen öğrencilerin, bilimsel esasa dayalı bir müzik eğitiminden geçerek evrensel normlara uygun donanıma sahip müzik öğretmenleri olarak yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Hedef; topluma katılımcı ve uygulamalı bir eğitim yoluyla, bilimsel düşünen, evrensel müzik kültürünü özümsemiş müzik öğretmenleri kazandırmaktır. Gelişen bilgi ve teknoloji ile geliştirilecek materyallerin kullanıldığı dersler aracılığıyla; bilgiye nasıl ulaşacağını bilen, teknolojiyi tanıyan ve kullanan, en yeni öğretim tekniklerini sınıf ortamında uygulayabilen, yaratıcı, kültürlü, kişilikli genç öğretmenlerin yetiştirilmesini hedefleyen Müzik Öğretmenliği Lisans Programı, 4 yıllıktır ve eğitim dili Türkçedir.
Yine bu bölüm, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Ortaöğretim kurumlarında ve Türkiye Cumhuriyeti’nde de Ortaöğretim kurumlarında görev yapacak olan öğretmenler yetiştirmektedir. Ayrıca KKTC ve TC’de eğitim veren özel İlköğretim ve okul öncesi kurumlarında da görev yapacaklardır. Özellikle, bu programda öğretmen adayları genel kültür, temel bilimler, bilgisayar bilimleri, eğitim teknolojileri ve öğretmenlik meslek bilgisini kapsayan dersler almakta ve işbirlikçi çalışmalar gerçekleştirerek, takım çalışmalarıyla ilgili bilgi ve beceriler kazanmaktadırlar. Ayrıca yenilikçi yaklaşımları benimseyen Müzik Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, eleştirel düşünebilen, problem çözebilen, yaratıcı ve çağdaş bireyler olarak yetişmektedir.
Müzik Öğretmenliği Bölümü;
* Bölümden mezun öğrencilerin tamamının öğretmen veya müzik sektöründe iş bulması
* Öğrenim görmeye istekli ve ilgili mevcut öğrencileri
* Genç ve dinamik bir akademik kadrosu
* Öğretim elemanlarının bilime, bölüme ve üniversiteye olan bağlılığı
* Eğitim dilinin Türkçe olması
* Öğretim elemanı- öğrenci iletişiminin yüksek olması
* Öğrenci merkezli eğitiminin uygulaması
* Yirmi birinci yüzyılda aranan insan gücünü yetiştirme misyonu
* Bölümün yüksek lisans ve doktora programının olması ile nitelikli bir eğitim vermektedir.
Misyon
Müzik eğitimi anabilim dalının müzik öğretmeni yetiştirmesiyle ilgili misyonu:
* Toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş
* Demokrasinin değerlerini içselleştiren ve geliştiren, etik değerlere bağlı, laik
* Sorgulayan, araştıran, üreten ve sorun çözen
* Mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve bunu uygulayan
* Her durumda çevresine yararlı olabilecek, çağdaş ve dinamik bir eğitim vererek, müzik eğitimi uzmanlarını yetiştirmeyi;
Eğitimde müzik alanı ile ilgili olarak:
* Özgün;
* Ekip çalışması ile gerçekleştirilen;
* Geçerlik ve güvenirlilik standartları yüksek;
* Bilimsel anlamda nitelikli;
* Evrensel bilime ve ülke kalkınmasına katkıda bulunan, temel ve uygulamalı araştırmalar yapmayı ve bunları kabul gören ulusal ve uluslararası bilimsel yayın organlarında yayımlamayı;
Toplumun gereksinim duyduğu eğitim bilimleri ile ilgili konularda:
* Başta Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ile özel kurum ve kuruluşların eğitim ile ilgili birimleriyle görüş alışverişinde bulunmayı ve bu kurumların eğitimle ilgili politikalarının saptanmasında belirleyici rol üstlenmeyi;
* Eğitim ile ilgili hizmet taleplerinde öncelikle tercih edilen bir bölüm olarak, kurum ve kuruluşların, eğitime ilişkin ihtiyaç duyduğu konuları ve karşılaştığı sorunları bilimsel açıdan incelemeyi;
* Eğitim kurumlarında çalışanları eğitim bilimleri ve eğitim sorunları konusunda aydınlatmaya yönelik çeşitli bilimsel etkinlikler düzenlemeyi görev edinmiştir.
Program Kazanımları
1 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
2Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olabilme |
3 Alanıyla ilgili öğretim stratejisi, yöntemleri, teknikleri ve ölçme ve değerlendirme süreçleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme |
4 Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilme |
5 Bilişim teknolojilerini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilme |
6 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımlarını sayabilme |
7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |
8 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirme |
9 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstesinden gelebilme |
10 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekleme |
11 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyma |
12 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygulama |
13 Türkçeyi bir iletişim aracı olarak doğru ve etkin kullanabilme |
14 Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilme |
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
DERS KODU | DERS ADI | PROGRAM KAZANIMLARI | ||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||||||||||||||
1. YIL – 1. DÖNEM | ||||||||||||||||||||||||||||
AIT 101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
İNG101 | Yabancı Dil 1 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
TUR101 | Türk Dili 1 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
KAM 100 | Kampus Oryantasyonu | |||||||||||||||||||||||||||
BİL101 | Bilişim Teknolojileri | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
AEF109 | Eğitime Giriş | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS101 | Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
MUS103 | Piyano I | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS105 | Bireysel Çalgı I | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||
MUS107 | Bireysel Ses Eğitimi I | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
1. YIL – 2. DÖNEM | ||||||||||||||||||||||||||||
AİT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
İNG102 | Yabancı Dil 2 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
TUR103 | Türk Dili 2 | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
KAR100 | Kariyer Planlama | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
KTK100 | Kıbrıs Kültürü ve Tarihi | |||||||||||||||||||||||||||
AEF104 | Eğitim Psikolojisi | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
AEF113 | Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
MUS102 | Müziksel İşitme Okuma ve Yazma II | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
MUS104 | Piyano II | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS106 | Bireysel Çalgı II | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
MUS108 | Bireysel Ses Eğitimi II | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
2. YIL – 1. DÖNEM | ||||||||||||||||||||||||||||
AEF228 | Öğretim Teknolojileri | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
AEF203 | Öğretim Ilke ve Yöntemleri | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
AEF466 | Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
AEF470 | Öğrenme Güçlüğü | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
AEF352 | Türk İşaret Dili | √ | √ | |||||||||||||||||||||||||
MUS201 | Müziksel İşitme Okuma ve Yazma III | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
MUS203 | Piyano III | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS205 | Bireysel Çalgı III | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
2. YIL – 2. DÖNEM | ||||||||||||||||||||||||||||
AEF206 | Eğitimde Bilimsel Arastırma Yöntemleri | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
AEF362 | Bilgi Medya ve Teknoloji Okuryazarlığı | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
AEF469 | Çok Kültürlülük | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
AEF451 | Karşılaştırmalı Eğitim | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS 202 | Müziksel İşitme Okuma ve Yazma IV | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
MUS204 | Piyano IV | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS206 | Bireysel Çalgı IV | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
MUS208 | Gitar Eğitimi ve Eşlikleme | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS210 | Koro I | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
3. YIL – 1. DÖNEM | ||||||||||||||||||||||||||||
AEF305 | Egitimde Ölçme ve Değerlendirme | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS303 | Piyano V | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS305 | Bireysel Çalgı V | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
MUS307 | Armoni ve Eşlikleme I | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS309 | Koro II | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS311 | Orkestra/Oda Müziği I | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS313 | Müzikte Özel Öğretim Yöntemleri I | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS315 | THM ve Bağlama Eğitimi | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
MUS317 | Eğitim Müziği Besteleme | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
3. YIL – 2. DÖNEM | ||||||||||||||||||||||||||||
AEF361 | Girişimcilik ve Liderlik | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
AEF312 | Sinif Yönetimi | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS304 | Piyano VI | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS306 | Bireysel Çalgı VI | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
MUS308 | Armoni ve Eşlikleme II | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS310 | Koro III | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS312 | Orkestra/Oda Müziği II | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS314 | Müzikte Özel Öğretim Yöntemleri II | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS316 | Müzik Teknolojileri | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||
4. YIL – 1. DÖNEM | ||||||||||||||||||||||||||||
AEF405 | Öğretmenlik Uygulamasi I | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
AEF411 | Özel Eğitim ve Kaynaştirma | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
AEF468 | Yaşam Boyu Öğrenme | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
MUS401 | Piyano VII | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS403 | Bireysel Çalgı VII | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
MUS405 | Koro IV | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS407 | Orkestra/Oda Müziği III | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS409 | Müzik Kültürü ve Müzik Tarihi | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
MUS411 | Proje | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
4. YIL – 2. DÖNEM | ||||||||||||||||||||||||||||
AEF410 | Öğretmenlik Uygulamasi II | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||||
AEF412 | Okullarda Rehberlik | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||||
MUS402 | Eğitim Müziği Dağarı ve Piyano Eşlik | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||
MUS404 | Bireysel Çalgı ve Öğretimi | √ | √ | √ | √ | √ | √ | |||||||||||||||||||||
MUS406 | Koro ve Yönetimi | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS408 | Orkestra/Oda Müziği Yönetimi | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS410 | TSM Teori ve Uygulaması | √ | √ | √ | √ | √ | ||||||||||||||||||||||
MUS412 | Okul Öncesi Müzik Öğretimi Yaklaşımları | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
Mezunlar İçin İş Olanakları
* Özel okul öncesi, İlköğretim ve ortaöğretim okullarında müzik öğretmeni olarak,
* Devlete bağlı Ortaöğretim okullarında müzik öğretmeni olarak,
* Müzisyen olarak,
* Özel müzik dershanelerinde çalgı ve müzik öğretmeni olarak,
* Milli Eğitim Bakanlığında,
* Özel okullarda,
* Dershanelerde,
* Üniversitelerde.
Lisansüstü Programlara Erişim
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
Programın Yapısı
Müzik Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören öğrenciler müzik öğretmeni olarak yetiştirilmektedir. Öğrenimleri süresince mesleki bilginin yanı sıra, öğretim konularına ve günlük yaşamda olup bitenlere çevresel ve evrensel yaklaşabilmeleri için analitik düşünme becerileri de kazandırılmaktadır. Böylece, öğrencilerimizin kuramsal bilgilerini gerçek okul ortamında uygulamaya koymaları sağlanmaktadır.
240 AKTS kredilik 70 dersten oluşmaktadır.
Her yarıyılda en az 8 ders vardır.
Her programda Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ortak zorunlu dersler ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen diğer ortak dersler bulunur.
Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE VERİLEN DERSLER | ||
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİ | Kampüs Oryantasyonu | YDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar. |
Kariyer planlaması | Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar. | |
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü
| Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar. | |
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER | Türk Dili I-II (Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II | Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir. |
Bilişim Teknolojileri | Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir. | |
Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve II | Bu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür. |
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
1. Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AİT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
İNG101 | Yabancı Dil 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TUR101 | Türk Dili 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
KAM100 | Kampüs Oryantasyonu | 0 | 0 | 0 | 2 | |
BİL101 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 3 | 4 | |
AEF109 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MUS101 | Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I | 2 | 2 | 3 | 5 | |
MUS103 | Piyano I | 1 | 2 | 2 | 3 | |
MUS105 | Bireysel Çalgı I | 1 | 2 | 2 | 3 | |
MUS107 | Bireysel Ses Eğitimi I | 1 | 2 | 2 | 2 | |
Toplam | 30 | |||||
1.Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AİT102 | VAR | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 2 |
İNG102 | VAR | Yabancı Dil 2 | 3 | 0 | 3 | 3 |
TUR103 | VAR | Türk Dili 2 | 2 | 0 | 2 | 2 |
KAR100 | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 2 | |
KTK100 | Kıbrıs Kültürü ve Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | |
AEF104 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF113 | Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MUS102 | VAR | Müziksel İşitme Okuma ve Yazma II | 2 | 2 | 3 | 3 |
MUS104 | VAR | Piyano II | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUS106 | VAR | Bireysel Çalgı II | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUS108 | VAR | Bireysel Ses Eğitimi II | 1 | 2 | 2 | 2 |
Toplam | 30 |
2. Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF228 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 5 | |
AEF203 | Öğretim Ilke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF466 | Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF470 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF352 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MUS203 | VAR | Müziksel İşitme Okuma ve Yazma III | 2 | 2 | 3 | 3 |
MUS203 | VAR | Piyano III | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUS205 | VAR | Bireysel Çalgı III | 1 | 2 | 2 | 3 |
Toplam | 30 |
2.Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF206 | Eğitimde Bilimsel Arastırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF362 | Bilgi Medya ve Teknoloji Okuryazarlığı | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF469 | Çok Kültürlülük | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF451 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MUS 202 | VAR | Müziksel İşitme Okuma ve Yazma IV | 2 | 2 | 3 | 3 |
MUS204 | VAR | Piyano IV | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUS206 | VAR | Bireysel Çalgı IV | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUS208 | Gitar Eğitimi ve Eşlikleme | 1 | 4 | 3 | 2 | |
MUS210 | Koro I | 2 | 0 | 2 | 3 | |
Toplam | 30 |
3.Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF305 | Egitimde Ölçme ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 3 | |
MUS303 | VAR | Piyano V | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUS305 | VAR | Bireysel Çalgı V | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUS307 | Armoni ve Eşlikleme I | 2 | 2 | 3 | 3 | |
MUS309 | VAR | Koro II | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUS311 | Orkestra/Oda Müziği I | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MUS313 | Müzikte Özel Öğretim Yöntemleri I | 1 | 0 | 1 | 1 | |
MUS315 | THM ve Bağlama Eğitimi | 1 | 2 | 2 | 4 | |
MUS317 | Eğitim Müziği Besteleme | 1 | 2 | 2 | 4 | |
Toplam | 30 |
3.Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF361 | Girişimcilik ve Liderlik | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF312 | Sinif Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MUS304 | VAR | Piyano VI | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUS306 | VAR | Bireysel Çalgı VI | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUS308 | VAR | Armoni ve Eşlikleme II | 2 | 2 | 3 | 3 |
MUS310 | VAR | Koro III | 1 | 4 | 3 | 4 |
MUS312 | VAR | Orkestra/Oda Müziği II | 1 | 4 | 3 | 4 |
MUS314 | VAR | Müzikte Özel Öğretim Yöntemleri II | 2 | 2 | 3 | 3 |
MUS316 | Müzik Teknolojileri | 1 | 2 | 2 | 2 | |
Toplam | 30 |
4.Yıl Güz Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF405 | Öğretmenlik Uygulamasi I | 2 | 6 | 5 | 10 | |
AEF411 | Özel Eğitim ve Kaynaştirma | 2 | 0 | 2 | 4 | |
AEF468 | Yaşam Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MUS401 | VAR | Piyano VII | 1 | 2 | 2 | 2 |
MUS403 | VAR | Bireysel Çalgı VII | 1 | 2 | 2 | 2 |
MUS405 | VAR | Koro IV | 1 | 2 | 2 | 2 |
MUS407 | VAR | Orkestra/Oda Müziği III | 1 | 2 | 2 | 2 |
MUS409 | Müzik Kültürü ve Müzik Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | |
MUS411 | Proje | 1 | 2 | 3 | 2 | |
Toplam | 30 |
4.Yıl Bahar Dönemi | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | TEORİK | UYGULAMA/ LABORATUVAR | YEREL KREDİ | AKTS |
AEF410 | VAR | Öğretmenlik Uygulamasi II | 2 | 6 | 5 | 10 |
AEF412 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MUS402 | Eğitim Müziği Dağarı ve Piyano Eşlik | 1 | 4 | 3 | 4 | |
MUS404 | VAR | Bireysel Çalgı ve Öğretimi | 1 | 4 | 3 | 2 |
MUS406 | VAR | Koro ve Yönetimi | 1 | 2 | 2 | 2 |
MUS408 | VAR | Orkestra/Oda Müziği Yönetimi | 1 | 2 | 2 | 2 |
MUS410 | TSM Teori ve Uygulaması | 2 | 2 | 3 | 3 | |
MUS412 | Okul Öncesi Müzik Öğretimi Yaklaşımları | 2 | 2 | 3 | 3 | |
Toplam | 30 |
ALAN SEÇMELİ DERSLERİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
MUS208 | Gitar Eğitimi ve Eşlikleme | 1 | 4 | 3 | 2 | |
MUS315 | THM ve Bağlama Eğitimi | 1 | 2 | 2 | 4 | |
MUS316 | Müzik Teknolojileri | 1 | 2 | 2 | 2 | |
MUS409 | Müzik Kültürü ve Müzik Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | |
MUS411 | Proje | 1 | 2 | 3 | 2 | |
MUS402 | Eğitim Müziği Dağarı ve Piyano Eşlik | 1 | 4 | 3 | 4 | |
MUS410 | TSM Teori ve Uygulaması | 2 | 2 | 3 | 3 | |
MUS412 | Okul Öncesi Müzik Öğretimi Yaklaşımları | 2 | 2 | 3 | 3 |
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER | |||||||
KAM100 | Kampüs Oryantasyonu | 0 | 0 | 0 | 2 | ||
KAR100 | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 2 | ||
KTK100 | Kıbrıs Kültürü ve Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | ||
AEF466 | Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF470 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF352 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF469 | Çok Kültürlülük | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF451 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF361 | Girişimcilik ve Liderlik | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF468 | Yaşam Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF352 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF353 | Medya Okuryazarlığı | ||||||
AEF351 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | ||||||
AEF354 | İnsan İlişkileri ve İletişim
| ||||||
AEF355 | Geleneksel Türk El Sanatları | ||||||
AEF356 | Beslenme ve Sağlık | ||||||
AEF357 | Ekonomi ve Girişimcilik | ||||||
AEF358 | Türk Sanatı Tarihi | ||||||
AEF359 | Bilim ve Araştırma Etiği | ||||||
AEF360 | Çevre Eğitimi | ||||||
AEF450 | Çocuk Psikolojisi | ||||||
AEF451 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
AEF452 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | ||||||
AEF453 | Okul Dışı Öğrenme Ortaları | ||||||
AEF454 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | ||||||
AEF455 | Eğitimde Proje Hazırlama | ||||||
AEF456 | Karakter ve Değer Eğitimi | ||||||
AEF457 | Eğitim Antropolojisi | ||||||
AEF458 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | ||||||
AEF459 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | ||||||
AEF460 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | ||||||
AEF461 | Mikro Öğretim | ||||||
AEF462 | Eğitimde Drama | ||||||
AEF463 | Müze Eğitimi | ||||||
AEF464 | Açık ve Uzaktan Öğrenme |
Ek Bilgiler
Herhangi bir engelinizden dolayı derslere erişim için desteğe ihtiyacınız varsa, Engelsiz Destek Birimi’ne başvurabilirsiniz. İletişim: [email protected]
Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma
Öğrenciler ara sınav ile dönem içi çalışmalarından başka bir de dönem sonu sınavına tabii tutulur. Ara sınav tarihleri Bölüm Başkanlarınca dönemin ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerinde değişiklikler Bölüm Başkanı onayı ile gerçekleşir. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlenmeksizin yapılabilir. Dönem sonu sınavları Üniversite tarafından saptanan ve ilan edilen yer ve zamanlarda yapılır. Bir öğrenciye verilecek dönem sonu ders notu dönem içi ve dönem sonu sınav sonuçları ile dönem içi çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Bölüm Başkanlığınca haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir sınava girmeyen öğrencilere mazeret sınavı verilir. Ara sınav ve/veya dönem sonu sınavını gerektirmeyen dersler ilgili Bölümce saptanarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na bildirilir. Bu durumda, dönem sonu ders notu öğrencinin dönem içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Bir ders ve o dersin uygulama ve/veya laboratuvarı ayrı ayrı değerlendirilebilir. Bu takdirde yukarıdaki hükümler ders ve uygulama ve/veya laboratuvara ayrı ayrı uygulanır. Dönem sonu ders notu Bölüm Başkanlıklarınca Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na verildiği anda kesinleşir. Herhangi bir dersten FF alarak başarısız olan bir öğrenci bütünleme sınavlarına katılma hakkına sahiptir. GNO’su 2’den düşük olan öğrenciler de not ortalamalarını yükseltmek için bütünleme sınavlarına katılabilirler. Bütünleme sınavının not ağırlığı, o dersin dönem sonu sınavının not ağırlığı kadardır. Öğrencinin ders başarı puanı, bütünleme ham puanına ilgili dönem içinde yapılan diğer değerlendirme puanları eklenerek bulunur. Devam zorunluluğu bulunan dönem içi uygulamalı derslerin dönem sonu sınavının da uygulamalı olması nedeniyle bütünleme sınavı yapılmaz.
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Puan Harf Katsayı 90-100 AA 4 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2 60-69 DC 1.5 50-59 DD 1 49 ve aşağısı FF 0 Yukarıdaki harf notları dışında alttaki notlar da verilir: I-Eksik, S-Yeterli, P-Gelişmekte olan, EX-Muaf, W-Dersten Çekilmiş ve NA-Devamsız (I) Notu, hastalık veya geçerli başka bir nedenle dönem içinde başarılı olduğu halde ders için gerekli koşulları tamamlamayan öğrencilere öğretim üyesince takdir olunur.
NOT | HARF NOTU | KATSAYI | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49-00 | FF | 0.0 | F |
Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim tarihinden itibaren 15 gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde (I) notu kendiliğinden (FF) haline gelir. Ancak, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde, Bölüm Başkanlığının önerisi ve Fakülte veya Yüksekokul Yönetim Kurulu’nun onayıyla (I) notunun süresi bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. (S) Notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden geçen öğrencilere verilir. (S) notu ayrıca Üniversite dışında nakil yolu ile gelen veya giriş sınavı ile Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği Bölüm Başkanının önerisi üzerine Fakülte veya Yüksekokul Yönetim Kurulunca tanınan dersler için verilir. Dışarıdan nakil yolu ile gelip Yönetmelik gereğince herhangi bir dersi tekrarlaması gereken öğrencilere (S) notu verilemez. (S) notu ortalama hesaplarına dâhil edilmez. (P) Notu, not ortalamalarına katılmayan, dersleri sürdürmekte olan öğrencilere verilir. (U) Notu, not ortalamalarına katılmayan, derslerden başarı göstermeyen, öğrencilere verilir. (EX) Notu, Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda çok başarılı görülerek muaf tutulan öğrencilere verilir. (EX) Notu ortalamaya katılmaz. Ancak not belgelerinde gösterilir. (W) Notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Öğrencilerin bu şekilde dersten çekilmelerinde aşağıdaki kurallar uygulanır. (a) Öğrenciler lisans programlarının ilk iki dönemindeki derslerden çekilmezler. (b) Bir öğrenci, tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce (W) aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilmez. Bir öğrenciye ders yükü normal ders yükünün 2/3’ünden aşağıda olacak ölçüde dersten çekilmesine izni verilmez. Bir öğrenciye bir dönemden en çok bir ders olmak üzere bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. (NA) Notu, kayıt yaptırmasına rağmen derse devam etmeyen öğrencilere verilir. Dönem sonu ders notları Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından açıklanır.
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (Satisfactory Completion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (Successful Progress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not Successful Progress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (Never Attended) |
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Ayrıca öğrencilerin Yakın Doğu Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddesinde belirtilen ilişik kesme durumlarına tabi olmamaları gerekmektedir.
Program Şekli
Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Program Sorumlusu
Program Başkanı:
Yrd. Doç. Dr. Emine Kıvanç Öztuğ
Tel: 00 90 392 2236464 – iç hat 5110
E-posta: [email protected]
Değerlendirme Anketleri
Öz değerlendirme Anketi
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet Anketi
Mülakatlar