Program Bilgi Paketi
Kazanılan Derece

4 yıllık üniversite lisans mezunu, Müzik Öğretmeni

Yeterlilik Düzeyi

Programı tamamlayan öğrenciler müzik öğretmenliğini icra eder.

Programa Kabul Şartları

Üniversitemizin 4 yıllık programlarına ve 2 yıllık programlarına TC. Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen üniversiteye giriş sınavları sonucunda yeterli puanı alarak yerleştirilmiş olmak. ÖSYM tarafından düzenlenen üniversiteye giriş sınavı YGS puan türünden herhangi birinden taban puan ve üzerinde puan almak Özel Yetenek Bölümleri’ni tercih edebilmek için yeterlidir.

 

akın Doğu Üniversitesi’nin Ön-Lisans ve Lisans programlarına, her yıl yapılan Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı sonucunda, tercih ettikleri bölümün kontenjan sayısı ve özel yetenek sınavında aldığı puan dikkate alınarak belirlenir. Bu konuya ilişkin geniş bilgi yine Yakın Doğu Üniversitesi’nin Öğrenci İşleri Kayıt kabul Müdürlüğü’nden alınabilir. Kayıt sırasında istenilen belgeler:

-Kimlik Kartı Fotokopisi

-Lise Diplomasının aslı veya mezuniyet belgesinin aslı

-12 adet vesikalık fotoğraf

-ön kayıt + dönemlik sosyal etkinlik ücreti alınacaktır.

-Belirlenen tarihlere kadar kayıt yaptırmayan adayların yerine yedek listedeki adaylar kayıt hakkı kazanır.

-Özel yetenek sınavı sonuç belgesi

*Türkiye vatandaşı öğrencileri Yüksek Öğretim Kurumu kaidelerine göre kayıt yaptırabilmektedir.

Mezuniyet Koşulları ve Kurallar

Öğrencilerin Müzik Öğretmenliği programını tamamlama süresi ortalama olarak 8 dönemdir. Programa ilk kez yerleşen öğrencilerin programı tamamlama süresi 8 dönem iken ikinci üniversite olarak yerleşen ya da DGS ile gelen öğrencilerin programı tamamlama süresi en az 5 dönemdir. Her dönemi zamanında geçebilmek için her öğrencinin dönem sonu not ortalamasının GPA 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Bölümlerde eğitimlerine devam edebilmek için öğrencilerin dönem sonunda en az aşağıdaki dönem sonu not ortalamalarını tutturmaları gerekmektedir.

Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi

Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Programın Bilgileri

Yakın Doğu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Müzik Öğretmenliği Bölümü 2013 yılında KKTC, Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı, Yüksek Öğretim Denetleme ve Akreditasyon Kurulu’nun, (YÖDAK) 6/2013 sayılı kararı ile kurularak, eğitim ve öğretime başlamıştır. 2013 yılında Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) kararı ile Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYM) aracılığı ile Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerde Müzik Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmeye başlamıştır.

Özel yetenek sınavıyla bilgi ve becerileri saptanarak programa kabul edilen öğrencilerin, bilimsel esasa dayalı bir müzik eğitiminden geçerek evrensel normlara uygun donanıma sahip müzik öğretmenleri olarak yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Hedef; topluma katılımcı ve uygulamalı bir eğitim yoluyla, bilimsel düşünen, evrensel müzik kültürünü özümsemiş müzik öğretmenleri kazandırmaktır. Gelişen bilgi ve teknoloji ile geliştirilecek materyallerin kullanıldığı dersler aracılığıyla; bilgiye nasıl ulaşacağını bilen, teknolojiyi tanıyan ve kullanan, en yeni öğretim tekniklerini sınıf ortamında uygulayabilen, yaratıcı, kültürlü, kişilikli genç öğretmenlerin yetiştirilmesini hedefleyen Müzik Öğretmenliği Lisans Programı, 4 yıllıktır ve eğitim dili Türkçedir.

Yine bu bölüm, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Ortaöğretim kurumlarında ve Türkiye Cumhuriyeti’nde de Ortaöğretim kurumlarında görev yapacak olan öğretmenler yetiştirmektedir. Ayrıca KKTC ve TC’de eğitim veren özel İlköğretim ve okul öncesi kurumlarında da görev yapacaklardır. Özellikle, bu programda öğretmen adayları genel kültür, temel bilimler, bilgisayar bilimleri, eğitim teknolojileri ve öğretmenlik meslek bilgisini kapsayan dersler almakta ve işbirlikçi çalışmalar gerçekleştirerek, takım çalışmalarıyla ilgili bilgi ve beceriler kazanmaktadırlar. Ayrıca yenilikçi yaklaşımları benimseyen Müzik Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, eleştirel düşünebilen, problem çözebilen, yaratıcı ve çağdaş bireyler olarak yetişmektedir.

 

Müzik Öğretmenliği Bölümü;

* Bölümden mezun öğrencilerin tamamının öğretmen veya müzik sektöründe iş bulması

* Öğrenim görmeye istekli ve ilgili mevcut öğrencileri

* Genç ve dinamik bir akademik kadrosu

* Öğretim elemanlarının bilime, bölüme ve üniversiteye olan bağlılığı

* Eğitim dilinin Türkçe olması

* Öğretim elemanı- öğrenci iletişiminin yüksek olması

* Öğrenci merkezli eğitiminin uygulaması

* Yirmi birinci yüzyılda aranan insan gücünü yetiştirme misyonu

* Bölümün yüksek lisans ve doktora programının olması ile nitelikli bir eğitim vermektedir.

 

Misyon

Müzik eğitimi anabilim dalının müzik öğretmeni yetiştirmesiyle ilgili misyonu:

 

* Toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş

* Demokrasinin değerlerini içselleştiren ve geliştiren, etik değerlere bağlı, laik

* Sorgulayan, araştıran, üreten ve sorun çözen

* Mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve bunu uygulayan

* Her durumda çevresine yararlı olabilecek, çağdaş ve dinamik bir eğitim vererek, müzik eğitimi uzmanlarını yetiştirmeyi;

 

Eğitimde müzik alanı ile ilgili olarak:

 

* Özgün;

* Ekip çalışması ile gerçekleştirilen;

* Geçerlik ve güvenirlilik standartları yüksek;

* Bilimsel anlamda nitelikli;

* Evrensel bilime ve ülke kalkınmasına katkıda bulunan, temel ve uygulamalı araştırmalar yapmayı ve bunları kabul gören ulusal ve uluslararası bilimsel yayın organlarında yayımlamayı;

 

Toplumun gereksinim duyduğu eğitim bilimleri ile ilgili konularda:

 

* Başta Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ile özel kurum ve kuruluşların eğitim ile ilgili birimleriyle görüş alışverişinde bulunmayı ve bu kurumların eğitimle ilgili politikalarının saptanmasında belirleyici rol üstlenmeyi;

* Eğitim ile ilgili hizmet taleplerinde öncelikle tercih edilen bir bölüm olarak, kurum ve kuruluşların, eğitime ilişkin ihtiyaç duyduğu konuları ve karşılaştığı sorunları bilimsel açıdan incelemeyi;

* Eğitim kurumlarında çalışanları eğitim bilimleri ve eğitim sorunları konusunda aydınlatmaya yönelik çeşitli bilimsel etkinlikler düzenlemeyi görev edinmiştir.

Program Kazanımları
1 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.
2Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olabilme
3 Alanıyla ilgili öğretim stratejisi, yöntemleri, teknikleri ve ölçme ve değerlendirme süreçleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme
4 Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilme
5 Bilişim teknolojilerini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilme
6 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımlarını sayabilme
7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
8 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirme
9 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstesinden gelebilme
10 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekleme
11 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyma
12 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygulama
13 Türkçeyi bir iletişim aracı olarak doğru ve etkin kullanabilme
14 Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilme
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
DERS KODUDERS ADIPROGRAM KAZANIMLARI 
1234567891011121314 
1. YIL – 1. DÖNEM  
AIT 101Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1             
İNG101Yabancı Dil 1             
TUR101Türk Dili 1             
KAM 100Kampus Oryantasyonu               
BİL101Bilişim Teknolojileri             
AEF109Eğitime Giriş            
MUS101Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I           
MUS103Piyano I            
MUS105Bireysel Çalgı I       
MUS107Bireysel Ses Eğitimi I          
1. YIL – 2. DÖNEM  
AİT102Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2             
İNG102Yabancı Dil 2             
TUR103Türk Dili 2             
KAR100Kariyer Planlama         
KTK100Kıbrıs Kültürü ve Tarihi               
AEF104Eğitim Psikolojisi           
AEF113Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi           
MUS102Müziksel İşitme Okuma ve Yazma II           
MUS104Piyano II            
MUS106Bireysel Çalgı II         
MUS108Bireysel Ses Eğitimi II          
2. YIL – 1. DÖNEM  
AEF228Öğretim Teknolojileri           
AEF203Öğretim Ilke ve Yöntemleri           
AEF466Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme           
AEF470Öğrenme Güçlüğü           
AEF352Türk İşaret Dili             
MUS201Müziksel İşitme Okuma ve Yazma III           
MUS203Piyano III            
MUS205Bireysel Çalgı III         
2. YIL – 2. DÖNEM  
AEF206Eğitimde Bilimsel Arastırma Yöntemleri            
AEF362Bilgi Medya ve Teknoloji Okuryazarlığı            
AEF469Çok Kültürlülük            
AEF451Karşılaştırmalı Eğitim            
MUS 202Müziksel İşitme Okuma ve Yazma IV           
MUS204Piyano IV            
MUS206Bireysel Çalgı IV         
MUS208Gitar Eğitimi ve Eşlikleme          
MUS210Koro I           
3. YIL – 1. DÖNEM  
AEF305Egitimde Ölçme ve Değerlendirme            
MUS303Piyano V            
MUS305Bireysel Çalgı V         
MUS307Armoni ve Eşlikleme I          
MUS309Koro II          
MUS311Orkestra/Oda Müziği I          
MUS313Müzikte Özel Öğretim Yöntemleri I          
MUS315THM  ve Bağlama Eğitimi           
MUS317Eğitim Müziği Besteleme          
3. YIL – 2. DÖNEM  
AEF361Girişimcilik ve Liderlik           
AEF312Sinif Yönetimi            
MUS304Piyano VI            
MUS306Bireysel Çalgı VI         
MUS308Armoni ve Eşlikleme II          
MUS310Koro III          
MUS312Orkestra/Oda Müziği II          
MUS314Müzikte Özel Öğretim Yöntemleri II          
MUS316Müzik Teknolojileri                 
4. YIL – 1. DÖNEM  
AEF405Öğretmenlik Uygulamasi I           
AEF411Özel Eğitim ve Kaynaştirma            
AEF468Yaşam Boyu Öğrenme         
MUS401Piyano VII            
MUS403Bireysel Çalgı VII         
MUS405Koro IV          
MUS407Orkestra/Oda Müziği III          
MUS409Müzik Kültürü ve Müzik Tarihi         
MUS411Proje            
4. YIL – 2. DÖNEM  
AEF410Öğretmenlik Uygulamasi II           
AEF412Okullarda Rehberlik            
MUS402Eğitim Müziği Dağarı ve Piyano Eşlik        
MUS404Bireysel Çalgı ve Öğretimi         
MUS406Koro ve Yönetimi          
MUS408Orkestra/Oda Müziği Yönetimi          
MUS410TSM Teori ve Uygulaması          
MUS412Okul Öncesi Müzik Öğretimi Yaklaşımları       
Mezunlar İçin İş Olanakları

* Özel okul öncesi, İlköğretim ve ortaöğretim okullarında müzik öğretmeni olarak,

* Devlete bağlı Ortaöğretim okullarında müzik öğretmeni olarak,

* Müzisyen olarak,

* Özel müzik dershanelerinde çalgı ve müzik öğretmeni olarak,

* Milli Eğitim Bakanlığında,

* Özel okullarda,

* Dershanelerde,

* Üniversitelerde.

Lisansüstü Programlara Erişim

Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.

Programın Yapısı

Müzik Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören öğrenciler müzik öğretmeni olarak yetiştirilmektedir. Öğrenimleri süresince mesleki bilginin yanı sıra, öğretim konularına ve günlük yaşamda olup bitenlere çevresel ve evrensel yaklaşabilmeleri için analitik düşünme becerileri de kazandırılmaktadır. Böylece, öğrencilerimizin kuramsal bilgilerini gerçek okul ortamında uygulamaya koymaları sağlanmaktadır.

240 AKTS kredilik 70 dersten oluşmaktadır.

Her yarıyılda en az 8 ders vardır.

Her programda Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ortak zorunlu dersler ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen diğer ortak dersler bulunur.

Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE VERİLEN DERSLER
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİKampüs OryantasyonuYDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar.
Kariyer planlamasıÖğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar.
Kıbrıs Tarihi ve Kültürü 

 

Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar.
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLERTürk Dili I-II

(Bu dersin yerine, uluslararası öğrenciler için "Yabancılar için Türkçe I ve II")

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II

Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir.
Bilişim TeknolojileriBu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir.
Yabancı Dil (İNGİLİZCE) I ve IIBu dersler birinci ve ikinci yarıyılda verilir ve her fakültenin program müfredatına göre yürütülür.
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
1. Yıl Güz Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AİT101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 12022
İNG101 Yabancı Dil 13033
TUR101 Türk Dili 12022
KAM100 Kampüs Oryantasyonu0002
BİL101 Bilişim Teknolojileri3034
AEF109 Eğitime Giriş2024
MUS101 Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I2235
MUS103 Piyano I1223
MUS105 Bireysel Çalgı I1223
MUS107 Bireysel Ses Eğitimi I1222
Toplam30
  

 

1.Yıl Bahar Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AİT102VARAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 22022
İNG102VARYabancı Dil 23033
TUR103VARTürk Dili 22022
KAR100 Kariyer Planlama0002
KTK100 Kıbrıs Kültürü ve Tarihi2022
AEF104 Eğitim Psikolojisi2024
AEF113 Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi2024
MUS102VARMüziksel İşitme Okuma ve Yazma II2233
MUS104VARPiyano II1223
MUS106VARBireysel Çalgı II1223
MUS108VARBireysel Ses Eğitimi II1222
Toplam30

 

 

2. Yıl Güz Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF228 Öğretim Teknolojileri2025
AEF203 Öğretim Ilke ve Yöntemleri2024
AEF466 Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme2024
AEF470 Öğrenme Güçlüğü2024
AEF352 Türk İşaret Dili2024
MUS203VARMüziksel İşitme Okuma ve Yazma III2233
MUS203VARPiyano III1223
MUS205VARBireysel Çalgı III1223
Toplam30

 

 

2.Yıl Bahar Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF206 Eğitimde Bilimsel Arastırma Yöntemleri2024
AEF362 Bilgi Medya ve Teknoloji Okuryazarlığı2024
AEF469 Çok Kültürlülük2024
AEF451 Karşılaştırmalı Eğitim2024
MUS 202VARMüziksel İşitme Okuma ve Yazma IV2233
MUS204VARPiyano IV1223
MUS206VARBireysel Çalgı IV1223
MUS208 Gitar Eğitimi ve Eşlikleme1432
MUS210 Koro I2023
Toplam30

 

3.Yıl Güz Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF305 Egitimde Ölçme ve Değerlendirme2023
MUS303VARPiyano V2023
MUS305VARBireysel Çalgı V2024
MUS307 Armoni ve Eşlikleme I2233
MUS309VARKoro II2023
MUS311 Orkestra/Oda Müziği I2024
MUS313 Müzikte Özel Öğretim Yöntemleri I1011
MUS315 THM  ve Bağlama Eğitimi1224
MUS317 Eğitim Müziği Besteleme1224
Toplam30

 

 

 

3.Yıl Bahar Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF361 Girişimcilik ve Liderlik2024
AEF312 Sinif Yönetimi2024
MUS304VARPiyano VI1223
MUS306VARBireysel Çalgı VI1223
MUS308VARArmoni ve Eşlikleme II2233
MUS310VARKoro III1434
MUS312VAROrkestra/Oda Müziği II1434
MUS314VARMüzikte Özel Öğretim Yöntemleri II2233
MUS316 Müzik Teknolojileri1222
Toplam30

 

4.Yıl Güz Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF405 Öğretmenlik Uygulamasi I26510
AEF411 Özel Eğitim ve Kaynaştirma2024
AEF468 Yaşam Boyu Öğrenme2024
MUS401VARPiyano VII1222
MUS403VARBireysel Çalgı VII1222
MUS405VARKoro IV1222
MUS407VAROrkestra/Oda Müziği III1222
MUS409 Müzik Kültürü ve Müzik Tarihi2022
MUS411 Proje1232
Toplam30

 

4.Yıl Bahar Dönemi
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITEORİKUYGULAMA/ LABORATUVARYEREL KREDİAKTS
AEF410VARÖğretmenlik Uygulamasi II26510
AEF412 Okullarda Rehberlik2024
MUS402 Eğitim Müziği Dağarı ve Piyano Eşlik1434
MUS404VARBireysel Çalgı ve Öğretimi1432
MUS406VARKoro ve Yönetimi1222
MUS408VAROrkestra/Oda Müziği Yönetimi1222
MUS410 TSM Teori ve Uygulaması2233
MUS412 Okul Öncesi Müzik Öğretimi Yaklaşımları2233
Toplam30

 

ALAN SEÇMELİ DERSLERİ
DERS KODUÖNKOŞULDERS ADITeorik SaatUygulama /Laboratuvar SaatiUlusal KrediAKTS
MUS208 Gitar Eğitimi ve Eşlikleme1432
MUS315 THM ve Bağlama Eğitimi1224
MUS316 Müzik Teknolojileri1222
MUS409 Müzik Kültürü ve Müzik Tarihi2022
MUS411 Proje1232
MUS402 Eğitim Müziği Dağarı ve Piyano Eşlik1434
MUS410 TSM Teori ve Uygulaması2233
MUS412 Okul Öncesi Müzik Öğretimi Yaklaşımları2233

 

ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER 
KAM100 Kampüs Oryantasyonu0002
KAR100 Kariyer Planlama0002
KTK100 Kıbrıs Kültürü ve Tarihi2022
AEF466 Eleştirel Düşünme ve Yaratıcı Problem Çözme2024
AEF470 Öğrenme Güçlüğü2024
AEF352 Türk İşaret Dili2024
AEF469 Çok Kültürlülük2024
AEF451 Karşılaştırmalı Eğitim2024
AEF361 Girişimcilik ve Liderlik2024
AEF468 Yaşam Boyu Öğrenme2024
AEF352 Türk İşaret Dili2024
AEF353 Medya Okuryazarlığı    
AEF351 Bilim Tarihi ve Felsefesi    
AEF354 İnsan İlişkileri ve İletişim

 

    
AEF355 Geleneksel Türk El Sanatları    
AEF356 Beslenme ve Sağlık    
AEF357 Ekonomi ve Girişimcilik    
AEF358 Türk Sanatı Tarihi    
AEF359 Bilim ve Araştırma Etiği    
AEF360 Çevre Eğitimi    
AEF450 Çocuk Psikolojisi    
AEF451 Karşılaştırmalı Eğitim2024
AEF452 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme    
AEF453 Okul Dışı Öğrenme Ortaları    
AEF454 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu    
AEF455 Eğitimde Proje Hazırlama    
AEF456 Karakter ve Değer Eğitimi    
AEF457 Eğitim Antropolojisi    
AEF458 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler    
AEF459 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim    
AEF460 Eleştirel ve Analitik Düşünme    
AEF461 Mikro Öğretim    
AEF462 Eğitimde Drama    
AEF463 Müze Eğitimi    
AEF464 Açık ve Uzaktan Öğrenme    
Ek Bilgiler

Herhangi bir engelinizden dolayı derslere erişim için desteğe ihtiyacınız varsa, Engelsiz Destek Birimi’ne başvurabilirsiniz. İletişim: [email protected]

Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma

Öğrenciler ara sınav ile dönem içi çalışmalarından başka bir de dönem sonu sınavına tabii tutulur. Ara sınav tarihleri Bölüm Başkanlarınca dönemin ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerinde değişiklikler Bölüm Başkanı onayı ile gerçekleşir. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlenmeksizin yapılabilir. Dönem sonu sınavları Üniversite tarafından saptanan ve ilan edilen yer ve zamanlarda yapılır. Bir öğrenciye verilecek dönem sonu ders notu dönem içi ve dönem sonu sınav sonuçları ile dönem içi çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Bölüm Başkanlığınca haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir sınava girmeyen öğrencilere mazeret sınavı verilir. Ara sınav ve/veya dönem sonu sınavını gerektirmeyen dersler ilgili Bölümce saptanarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na bildirilir. Bu durumda, dönem sonu ders notu öğrencinin dönem içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Bir ders ve o dersin uygulama ve/veya laboratuvarı ayrı ayrı değerlendirilebilir. Bu takdirde yukarıdaki hükümler ders ve uygulama ve/veya laboratuvara ayrı ayrı uygulanır. Dönem sonu ders notu Bölüm Başkanlıklarınca Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na verildiği anda kesinleşir. Herhangi bir dersten FF alarak başarısız olan bir öğrenci bütünleme sınavlarına katılma hakkına sahiptir. GNO’su 2’den düşük olan öğrenciler de not ortalamalarını yükseltmek için bütünleme sınavlarına katılabilirler. Bütünleme sınavının not ağırlığı, o dersin dönem sonu sınavının not ağırlığı kadardır. Öğrencinin ders başarı puanı, bütünleme ham puanına ilgili dönem içinde yapılan diğer değerlendirme puanları eklenerek bulunur. Devam zorunluluğu bulunan dönem içi uygulamalı derslerin dönem sonu sınavının da uygulamalı olması nedeniyle bütünleme sınavı yapılmaz.

Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Puan Harf Katsayı 90-100 AA 4 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2 60-69 DC 1.5 50-59 DD 1 49 ve aşağısı FF 0 Yukarıdaki harf notları dışında alttaki notlar da verilir: I-Eksik, S-Yeterli, P-Gelişmekte olan, EX-Muaf, W-Dersten Çekilmiş ve NA-Devamsız (I) Notu, hastalık veya geçerli başka bir nedenle dönem içinde başarılı olduğu halde ders için gerekli koşulları tamamlamayan öğrencilere öğretim üyesince takdir olunur.

NOTHARF NOTUKATSAYIAKTS NOTU
90-100AA4.0A
85-89BA3.5B*
80-84BB3.0B*
75-79CB2.5C*
70-74CC2.0C*
60-69DC1.5D
50-59DD1.0E
49-00FF0.0F

 

Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim tarihinden itibaren 15 gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde (I) notu kendiliğinden (FF) haline gelir. Ancak, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde, Bölüm Başkanlığının önerisi ve Fakülte veya Yüksekokul Yönetim Kurulu’nun onayıyla (I) notunun süresi bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. (S) Notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden geçen öğrencilere verilir. (S) notu ayrıca Üniversite dışında nakil yolu ile gelen veya giriş sınavı ile Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği Bölüm Başkanının önerisi üzerine Fakülte veya Yüksekokul Yönetim Kurulunca tanınan dersler için verilir. Dışarıdan nakil yolu ile gelip Yönetmelik gereğince herhangi bir dersi tekrarlaması gereken öğrencilere (S) notu verilemez. (S) notu ortalama hesaplarına dâhil edilmez. (P) Notu, not ortalamalarına katılmayan, dersleri sürdürmekte olan öğrencilere verilir. (U) Notu, not ortalamalarına katılmayan, derslerden başarı göstermeyen, öğrencilere verilir. (EX) Notu, Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda çok başarılı görülerek muaf tutulan öğrencilere verilir. (EX) Notu ortalamaya katılmaz. Ancak not belgelerinde gösterilir. (W) Notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Öğrencilerin bu şekilde dersten çekilmelerinde aşağıdaki kurallar uygulanır. (a) Öğrenciler lisans programlarının ilk iki dönemindeki derslerden çekilmezler. (b) Bir öğrenci, tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce (W) aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilmez. Bir öğrenciye ders yükü normal ders yükünün 2/3’ünden aşağıda olacak ölçüde dersten çekilmesine izni verilmez. Bir öğrenciye bir dönemden en çok bir ders olmak üzere bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. (NA) Notu, kayıt yaptırmasına rağmen derse devam etmeyen öğrencilere verilir. Dönem sonu ders notları Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından açıklanır.

ITamamlanmamış (Incomplete)
SYeterli (Satisfactory Completion)
UYetersiz (Unsatisfactory
PYeterli İlerleme (Successful Progress)
NPYetersiz İlerleme (Not Successful Progress)
EXMuaf (Exempt)
NIDahil Edilmemiş (Not included)
WDersten Çekilmiş (Withdrawal)
NADevamsız (Never Attended)
Mezuniyet Koşulları

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Ayrıca öğrencilerin Yakın Doğu Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddesinde belirtilen ilişik kesme durumlarına tabi olmamaları gerekmektedir.

Program Şekli

Bu tam zamanlı bir programdır. Devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Program Sorumlusu

Program Başkanı:

Yrd. Doç. Dr. Emine Kıvanç Öztuğ

Tel: 00 90 392 2236464 – iç hat 5110

E-posta: [email protected]

Değerlendirme Anketleri

Öz değerlendirme Anketi

Mezuniyet Anketi

Memnuniyet Anketi

Mülakatlar