Prof. Dr. Aşkın Kiraz, İstanbul’da Seminerler Düzenledi: Karar Verme Becerileri, Meslek Seçimi, Sınav Kaygısı ve Motivasyon Üzerine Eğitimler
Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aşkın Kiraz, 24-27 Aralık 2024 tarihleri arasında İstanbul’daki çeşitli liselerde öğrencilere yönelik seminerler düzenledi. Seminerlerin ana temasını karar verme becerileri, meslek seçimi, sınav kaygısı ve motivasyon oluşturdu. Öğrencilere, gelecekteki eğitim hayatları ve kariyerleriyle ilgili daha bilinçli kararlar alabilmeleri için rehberlik yapmayı amaçlayan Prof. Dr. Kiraz, etkinliklerde öğrencilere kendilerini daha iyi tanımaları ve hedeflerine ulaşmaları konusunda çeşitli stratejiler sundu. Seminerlerde, özellikle sınav kaygısının nasıl yönetileceği ve meslek seçimi aşamasında doğru kararlar alabilmek için kişisel motivasyonun nasıl artırılacağı gibi konulara dikkat çekildi. Prof. Dr. Kiraz, öğrencilerin başarıları için kişisel dayanıklılık geliştirmelerinin önemini vurguladı.
Seminerler, eğitimde fırsat eşitliği sağlamayı ve öğrencilerin kariyer planlamasında daha bilinçli kararlar almalarını amaçlayarak, Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine destek olmuştur. Bu seminerler, SDG 3 Sağlık ve Refah, SDG 4 Eğitimde Kalite, SDG 8 İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme, SDG10 Eşitsizliklerin Azaltılması ve SDG 17 Küresel Ortaklıklar hedefleriyle paralellik gösteriyor.
Seminerler, SDG 4 ile uyumlu bir şekilde, kaliteli ve kapsayıcı eğitimle öğrencilerin karar verme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, eğitim hayatları ve kariyerleri ile ilgili daha bilinçli kararlar almak için çeşitli stratejilerle donatılmıştır. Meslek seçimi ve kariyer planlaması üzerine yapılan çalışmalar, SDG 4.3 ve SDG 4.7 hedefleriyle doğrudan ilişkilidir. Bu alt hedefler, eşit ve kaliteli mesleki eğitim ve yükseköğretime erişimi sağlamayı ve yaşam boyu eğitimi amaçlar.
Seminerlerin bir diğer önemli amacı da SDG 10 ile uyumlu olarak eğitimde fırsat eşitliği sağlamaktır. Farklı okullar arasında iş birliği yapılarak öğrencilerin kariyer planlamasında daha bilinçli kararlar almalarına olanak tanınmakta ve böylece toplumsal eşitsizliklerin azaltılmasına katkı sağlanmaktadır.
Seminerlerde öğrencilerin psikolojik iyilik hallerine de odaklanılmıştır. Özellikle sınav kaygısının nasıl yönetileceği ve psikolojik dayanıklılığın nasıl artırılacağına dair verilen bilgiler, SDG 3 ile doğrudan ilişkilidir. Bu hedef, öğrencilerin zihinsel sağlıklarının iyileştirilmesi ve genel refahlarının artırılması amacını taşır.
Meslek seçimi ve kariyer planlaması gibi konulara verilen önem, insana yakışır işlerin ve sürdürülebilir ekonomik büyümenin teşvik edilmesini amaçlar (SDG8). Seminerler, öğrencilerin iş gücüne daha iyi hazırlanmalarına yardımcı olmayı ve doğru kariyer seçimlerinin ekonomik büyüme için önemini vurgulamaktadır.
Eğitimde iş birliği ve dayanışmayı teşvik eden seminerler, farklı okullar arasında ortak bir vizyon geliştirilmesine katkı sağlamaktadır (SDG17). Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve öğrencilere bilinçli kariyer kararları alabilme becerisi kazandırmak amacıyla yapılan bu iş birlikleri, küresel ortaklıklar yaratmaya yönelik önemli adımlardır.
Prof. Dr. Kiraz, bu seminerlerin sadece akademik başarıyı değil, aynı zamanda öğrencilerin genel psikolojik iyilik halini de desteklediğini belirterek, eğitimde bireysel farkındalığın artırılmasının önemine dikkat çekti. Bu tür etkinlikler, öğrencilerin gelecekteki yaşamlarında daha sağlıklı ve sürdürülebilir kararlar almalarına katkı sağlıyor.